بازی The Medium و 10 نکته برای تازه واردها


بازی The Medium و 10 نکته برای تازه واردها

گجت نیوز اگر می‌خواهید به سراغ بازی The Medium – مدیوم بروید یا آن را به تازگی آغاز کرده‌اید، توصیه می‌کنیم نکات زیر را در یاد داشته باشید. بازی The Medium یک اثر ترسناک منحصربه‌فرد است که ایده‌های تازه‌ای دارد و می‌تواند طرفداران این ژانر را راضی کند. استودیوی بلوبر تیم (Bloober Team) که آثار شناخته شده‌ای... نوشته بازی The Medium و 10 نکته...

اگر می‌خواهید به سراغ بازی The Medium – مدیوم بروید یا آن را به تازگی آغاز کرده‌اید، توصیه می‌کنیم نکات زیر را در یاد داشته باشید.

بازی The Medium یک اثر ترسناک منحصربه‌فرد است که ایده‌های تازه‌ای دارد و می‌تواند طرفداران این ژانر را راضی کند.

استودیوی بلوبر تیم (Bloober Team) که آثار شناخته شده‌ای همچون لیرز آف فیر (Layers of Fear) و جادوگر بلر (Blair Witch) را در کارنامه دارد، تا اینجا نشان داده که بازی مدیوم نه تنها یکی از بهترین ساخته‌های آن‌ها است بلکه می‌تواند به یکی از بهترین آثار ترسناک چند سال اخیر هم تبدیل شود (اگر چه آن طور که انتظار می‌رفت، مورد توجه منتقدان قرار نگرفت). به گفته سازندگان، ساخت این بازی به دلیل چالش‌هایی که داشت، بر روی نسل هشتم کنسول‌ها امکان پذیر نبود و قدرت سخت افزاری بالایی می‌طلبید که این امر با ورود به نسل جدید، میسر شد. با انجام بازی، می‌توانید این مسئله را بهتر هم درک کنید.

مدیوم که از عناوین انحصاری مایکروسافت به حساب می‌آید، شما را در نقش یک واسطه قرار می‌دهد که توانایی ورود به دنیای ارواح را دارد. پس از اینکه صحنه‌های مرگ یک کودک به ماریان (Marriane) وحی می‌شود، او به یک هتل متروکه قدم می‌گذارد تا جواب سوالات خود را پیدا کند.

راهنمای بازی The Medium برای تازه واردها

ویژگی خاص بازی در گیم پلی دوگانه آن است که از مکانیک‌های نوآورانه‌ای بهره می‌برد و گاهی حیرت انگیز است. نکات زیر می‌توانند کمک کنند تا تجربه بهتری از بازی داشته باشید و به بعضی از جزئیات، بیشتر توجه کنید.

– با هدفون بازی کنید

بازی The Medium و 10 نکته برای تازه واردها

بازی The Medium و 10 نکته برای تازه واردها

بازی را که اجرا می‌کنید، در همان ابتدا روی صفحه نوشته می‌شود که بهتر است آن را با هدفون تجربه کنید و توصیه می‌شود که حتما این کار را انجام دهید. مدیوم همانند دیگر آثار ترسناک خوش ساخت، به صدا اهمیت زیادی می‌دهد و وابستگی زیادی به آن دارد. در بازی تعدادی نشانه صوتی وجود دارد که باید حواستان به آن‌ها باشد تا بتوانید از رازهای مخفی پرده بردارید. همچنین است از هدفون کمک می‌کند تا در دنیای بازی غرق شوید و بیشتر در فضای آن قرار بگیرید.

– به دستان ماریان توجه داشته باشید

بازی The Medium و 10 نکته برای تازه واردها

بازی The Medium و 10 نکته برای تازه واردها

دنیای ارواح در داستان و گیم پلی بازی نقش کلیدی دارد. شما گاهی در موقعیت‌هایی قرار می‌گیرد که باید از خودتان دفاع کنید و اینجا است که انرژی معنوی (Spiritual Energy) ماریان به کمک شما می‌آید و به واسطه آن می‌توانید از او محافظت نمایید.

اما اگر به میزان مصرف این انرژی توجه نداشته باشید و بی‌پروا از آن استفاده کنید، خیلی زود تمام می‌شود و دچار دردسر خواهید شد. برای جلوگیری از این اتفاق، باید به دستان ماریان نگاه کنید. هرگاه که دستان او به رنگ سفید بدرخشند، بدین معناست که هنوز انرژی معنوی برای استفاده دارد.

– مخفی کاری کلید موفقیت است

بازی The Medium و 10 نکته برای تازه واردها

بازی The Medium و 10 نکته برای تازه واردها

مدیوم اگر چه گاهی اکشن محور می‌شود اما به عناوین ترسناکی که از المان‌های اکشن استفاده می کنند، شباهتی ندارد. بازیکنان در واقع هیچ راهی برای شکست دادن هیولاها ندارند و فقط می‌توانند گاهی آن‌ها را کُند کرده و شرایط را برای فرار فراهم کنند؛ کاری که البته چندان آسان نخواهد بود.

به همین دلیل، مخفی کاری اهمیت زیادی پیدا می‌کند و در مقابله با هیولاها، یک مکانیک کلیدی محسوب می‌شوند. اگر گیمر صبوری نیستید، تجربه بازی The Medium می‌تواند حتی عذاب آور هم شود و لذت زیادی برای شما به همراه نخواهد داشت.

– قابلیت اینسایت (Insight) را به کار بگیرید

بازی The Medium و 10 نکته برای تازه واردها

بازی The Medium و 10 نکته برای تازه واردها

اینسایت قابلیتی است که بازیکنان از همان اوایل بازی آن را کشف می‌کنند. از لحظه‌ای که این قابلیت در اختیار شما قرار گرفت، باید از هر فرصتی برای به کارگیری آن استفاده کنید.

اینسایت به مخاطب اجازه می‌دهد تا چیزهای مختلف را ببیند و شناسایی کند؛ چیزهایی که بدون این قابلیت، به احتمال زیاد به راحتی از کنار آن‌ها عبور می‌کنید. چیزهایی که پیدا خواهید کرد، هم در تکمیل داستان اهمیت دارند و هم در زمینه جمع آوری آیتم‌ها. کسانی که می‌خواهند بازی را به صورت ۱۰۰ درصد تکمیل کنند، باید تمامی این آیتم‌ها را بیابند.

پس، از لحظه‌ای که قابلیت مذکور در اختیار شما قرار گرفت، همه محیط‌ها را بررسی کنید تا چیزی از قلم نیفتد.

– دویدن همیشه به نفع شما نیست

بازی The Medium و 10 نکته برای تازه واردها

بازی The Medium و 10 نکته برای تازه واردها

در هنگام انجام بازی The Medium بسیار مهم است که به ریتم آن عادت کنید، چه در بخش داستانی و چه در بخش گیم پلی. به هر حال، با اثری رو به رو هستیم که گاهی بیش از خیال برانگیز و قابل تأمل می‌شود و مدت زمان زیادی را صرف گشت و گذار و کشف چیزهای تازه می‌کنید.

شما می‌توانید به ریتم بازی سرعت دهید و با قابلیت دویدن، خیلی سریع‌تر در مراحل پیشروی کنید. این مسئله مشکلی ندارد اما باعث می‌شود تا بعضی از نکات و آیتم‌ها را از دست دهید و از فضاها و جزئیات جالب بازی به راحتی عبور کنید. توصیه ما این است که عجله نکرده و به آرامی جلو بروید. به اتمام رساندن این بازی، تنها ۸ ساعت زمان می‌برد و حتی اگر بخواهید آن را به صورت ۱۰۰ درصد تکمیل کنید هم بیش از ۱۵ ساعت وقت شما را نمی‌گیرد.

اما در هنگام استفاده از مکانیک تجربه خارج از بدن، دویدن اهمیت پیدا می‌کند که در ادامه به آن می‌پردازیم.

– تجربه خارج از بدن

بازی The Medium و 10 نکته برای تازه واردها

بازی The Medium و 10 نکته برای تازه واردها

مکانیک «تجربه خارج از بدن» یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های این بازی است. در این حالت، ماریان از فرم فیزیکی خود خارج می‌شود و می‌تواند در دنیای ارواح حرکت کند.

این کار را می‌توانید برای مدت زمان کوتاهی انجام دهید و بیشتر برای حل معماها کارآمد است. برای اینکه بیشترین استفاده را از این مکانیک ببرید، بهتر است بدوید تا سریع‌تر به خواسته‌های خود برسید. علاوه بر این، توصیه می‌کنیم به بدن ماریان بازگردید تا ردپاهای خود را دنبال کنید و ببینید چه چیزهایی را باید برای حل یک پازل تغییر دهید.

– اسپلیت اسکرین (Split-Screen)

بازی The Medium و 10 نکته برای تازه واردها

بازی The Medium و 10 نکته برای تازه واردها

احتمالا برجسته‌ترین ویژگی بازی، همین اسپلیت اسکرین است که نمونه مشابه آن را کمتر دیده‌ایم. شما مجبور هستید که شخصیت اصلی را در دو دنیای متفاوت، به صورت همزمان حرکت دهید. این ویژگی فوق العاده است و اگر چه در ظاهر چندان سخت به نظر نمی‌رسد اما کمی طول می‌کشد تا به آن عادت کنید.

بازیکنان شاید وسوسه شوند که تنها به یکی از دو تصویر نگاه کنند اما این کار اشتباه است و توصیه می‌کنیم به هر دو تصویر توجه داشته باشید. برای مثال، گاهی یک آیتم در دنیای ارواح وجود دارد که در دنیای واقعی در دسترس نیست و اگر در آن لحظه، نگاهتان به دنیای ارواح نباشد، آن را از دست می‌دهد. پس تمرکز خود را در تنها بر روی یک دنیا نگذارید.

– جزئیات آیتم‌ها را مطالعه کنید

بازی The Medium و 10 نکته برای تازه واردها

بازی The Medium و 10 نکته برای تازه واردها

حتما متوجه شده‌اید که در بازی The Medium آیتم‌های زیادی وجود دارند که باید آن‌ها را پیدا کنید. این آیتم‌ها تنها برای زیبایی در بازی قرار نگرفته‌اند، بلکه بسیاری از آن‌ها در درک بهتر داستان اهمیت دارند و در این سفر می‌توانند به بازیکن کمک کنند.

هنگامی که یک آیتم را کشف کردید، کمی زمان بگذارید و نوشته‌های روی آن را بخوانید. با این کار، جزئیات زیادی به دست می‌آورید که باعث می‌شوند بیشتر در دنیای اثر غرق شوید و اطلاعات مهمی بدست بیاورید.

– تنظیمات را تغییر دهید

بازی The Medium و 10 نکته برای تازه واردها

بازی The Medium و 10 نکته برای تازه واردها

بعضی از بخش‌های بازی بیش از حد تاریک هستند که البته با توجه به طراحی اثر و محیطهای آن، اتفاق عجیبی نیست. این تاریکی اگه چه در زمینه فضاسازی تاثیرگذار است اما در هنگام جستجو برای آیتم‌های ضروری، آزار دهنده می‌شود و گاهی هیچ چیز را درست نمی‌بینید!

برای بهبود این وضعیت، توصیه می‌کنیم وارد بخش تنظیمات شوید و روشنایی اثر را بیشتر کنید تا چیزی را از دست ندهید. این کار تنها مختص به رایانه‌های شخصی نیست و بر روی ایکس باکس سری ایکس هم می‌توانید روشنایی را کم یا زیاد نمایید.

– بازی را در یک روز تمام کنید

بازی The Medium و 10 نکته برای تازه واردها

بازی The Medium و 10 نکته برای تازه واردها

این نکته شاید کمی مضحک به نظر برسد اما باعث می‌شود تا لذت بیشتری از بازی ببرید. بعضی از آثار را اگر بدون وقفه انجام دهید و تمام کنید، تاثیرگذارتر می‌شوند و ارتباط بیشتری با آن‌ها برقرار می‌کنید. این مسئله در رابطه با بازی The Medium نیز صدق می‌کند و توصیه ما این است که آن را در یک روز به اتمام برسانید. مدیوم شبیه به یک فیلم سینمایی است و اگر آن را از ابتدا تا انتها به صورت مستقیم انجام دهید، داستانش را بهتر درک می‌کنید.

همان طور که بالاتر هم اشاره شد، تمام کردن بازی حدود ۷ الی ۸ ساعت زمان نیاز دارد. اصراری برای تکمیل این عنوان در یک روز وجود ندارد اما اگر می‌خواهید آن را به بهترین شکل ممکن تجربه کنید، شاید این یکی از بهترین راه‌ها باشد.

بازی مدیوم هم‌اکنون برای رایانه‌های شخصی و کنسول ایکس باکس سری ایکس در دسترس قرار دارد. شما می‌توانید نسخه کامپیوتری بازی را از سرویس استیم نیز خریداری کنید. همچنین این بازی بر روی ایکس باکس گیم پس (Game Pass) نیز قرار گرفته و مشترکان این سرویس می‌توانند آن را به صورت رایگان تجربه کنند.

آیا بازی The Medium را تجربه کرده‌اید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

Phi-3-vision معرفی شد؛ مدل هوش مصنوعی مایکروسافت که تصاویر و نمودارها را برایتان تفسیر ...