انتخابات از مهمترین مصادیق اقامه حق است


انتخابات از مهمترین مصادیق اقامه حق است

بیرجند - ایرنا - مسوول دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان خراسان جنوبی گفت: انتخابات یکی از مهمترین مصادیق اقامه حق است که تحول مدیریتی عمیقی را در حوزه‌های مختلف ایجاد می‌کند.

حجت الاسلام مهدی یعقوبی روز سه‌شنبه در اولین نشست ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی استان خراسان جنوبی که به ریاست معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان برگزار شد افزود: انتخابات شوراهای ‌شهر و روستا تغییر و تحول بزرگی را ایجاد خواهد کرد و مردم باید از این حق قانونی خود استفاده کنند.

وی گفت: انتخابات ریاست جمهوری نیز سرنوشت ساز و اولین انتخابات بعد از گام دوم انقلاب است که با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری امیدواریم زمینه تشکیل دولت اسلامی با تعبیر رهبری به عنوان دولت جوان و انقلابی تحقق پیدا کند.

مسوول دفتر نظارت و بازرسی انتخابات خراسان جنوبی با اشاره به اهمیت و حساسیت جایگاه شورای نگهبان اظهار داشت: همکاران ما در استان اعم از بخش‌ها و شهرستان‌ها برای برگزاری انتخاباتی سالم آمادگی لازم را دارند.

وی افزود: هیات‌های استانی نظارت بر انتخابات در مراکز استان‌ها تشکیل شده که در خراسان جنوبی اعضای هیات نظارت پنج نفر است و در شهرستان‌ها هم‌ این هیات تشکیل شده است.

حجت الاسلام یعقوبی گفت: هرچند دغدغه دست اندازی معاندان در داخل و خارج کشور وجود دارد اما مردم ولایتمدار ما با حضور حداکثری و مشارکت از روی بصیرت، همه نقشه‌های دشمنان را نقش برآب خواهند کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری بیرجند هم گفت: استفاده از امکانات دولتی همه دستگاه‌ها حتی دستگاه‌هایی که بخشی از اعتبارات آنها از دولت تامین می‌شود له یا علیه کاندیداها ممنوع است.

سعید برقی اظهار داشت: با رعایت قوانین و مقررات در دوره‌های گذشته حداقل تخلفات را داشتیم که نشان دهنده درایت و فهم مردم است و امیدواریم در این دوره از انتخابات هم حداقل مشکلات را داشته باشیم.

وی با بیان این سخن از مقام معظم رهبری که "اگر بسترهای شکل‌گیری و وقوع جرم به درستی شناخته شود کاهش فراوان هزینه‌های پیشگیرانه را خواهیم داشت" افزود: این موضوع مهم جز با همکاری همه جانبه محقق نمی‌‎شود.

دبیر ستاد انتخابات شهرستان بیرجند گفت: در قانون مربوط به انتخابات شوراها به صراحت تبیین شده که در بحث انتخابات فضای مجازی باید رصد شود و تخلفاتی که حادث می‌شود احصا و برخورد لازم انجام شود.

وی خواستار حضور افراد توانمند و داوطلب عضویت در شوراهای شهر در روز پایانی ثبت‌نام شد و افزود: امیدواریم با نظارت دقیق بر انتخابات از آرای مردم صیانت کنیم.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا ۲۸ خرداد سال آینده همزمان با سراسر کشور در ۱۱ شهرستان خراسان جنوبی برگزار می‌شود.




شیمیل ها چه افرادی هستند؟