امام حسین(ع) ولد پیامبر(ص)، سند قرآن و بازوی امت اسلام هستند


 امام حسین(ع) ولد پیامبر(ص)، سند قرآن و بازوی امت اسلام هستند

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی با تاکید بر اینکه امام حسین(ع) برای پیامبر(ص) ولد و برای قرآن سند هستند، گفت: امام حسین(ع) بازوی امت اسلام هستند، دنیای یهود، مسیحیت اسلام و شیعه مدیون امام حسین(ع) هستند.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین «ناصر رفیعی» پیش از ظهر امروز به مناسبت ولادت امام حسین(ع) برای طلاب حوزه‌های علمیه به سخنرانی پرداخته و گفت:‌ فطرس یکی از فرستگان الهی به گهواره امام حسین(ع) متوسل شد پناه آورد که نجات پیدا کند.ما هم همچون فطرس به قبر امام حسین(ع) پناه می بریم.

وی با اشاره به روایتی از امام زمان(عج) در معرفی امام حسین(ع) عنوان کرد: وقتی امام زمان(عج) امام حسین(ع) را معرفی می‌کنند برای ما جایگاه دیگری دارد، حضرت می فرمایند حسین جان من شهادت می‌دهم که تو فرزند رسول خدا(ص)، سند قرآن، بازوی امت اسلام هستید.

 امام حسین(ع) ولد پیامبر(ص)، سند قرآن و بازوی امت اسلام هستند

استاد حوزه علمیه افزود: در فرهنگ جاهلیت می‌گفتند نسل تنها از طریق پسر منتقل می‌شود، قرآن این فرهنگ را شکست آنجا که فرمود حضرت عیسی(ع) از ذریه ابراهیم است، حضرت عیسی پدر نداشتند و از طریق مادر یعنی حضرت مریم(س) به ابراهیم وصل می‌شدند، امام زمان(عج) تاکید دارند که ای امام حسین(ع) فرزند پیامبر(ص) هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی با اشاره به این فرمایش امام زمان(عج) خطاب به امام حسین(ع) که حسین جان تو سند قرآن هستی، اظهار کرد: امام حسین(ع) مصداقی بر هر همه آیات قرآن هستند، سوره فجر سوره امام حسین(ع) است، قرآن و این سوره عام است اما بالاترین مصداق این سوره امام حسین(ع) هستند.

وی با تاکید بر اینکه امام حسین(ع) برای پیامبر(ص) ولد و برای قرآن سند هستند، ابراز کرد: امام حسین(ع) بازوی امت اسلام هستند، دنیای یهود، مسیحیت اسلام و شیعه مدیون امام حسین(ع) هستند، اگر امام حسین(ع) در کربلا از دین دفاع نکرده بودند کل دین در همه ادیان از بین می‌رفت.

استاد حوزه علمیه با اشاره به بقیه فرمایش امام زمان(عج) درباره امام حسین(ع) مبنی بر اینکه ای حسین همه زندگی تو بندگی خدا بود، گفت: رئیس افراد با غیرت امام حسین(ع) هستند، ایشان به مردم دفاع، مبارزه با دشمن و غیرت را آموختند و به دنیا یاد دادند که می‌شود زیر شمشیرها جان داد اما بزرگ ماند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی با بیان اینکه مسیحیان می‌گویند امام حسین(ع) را شما شیعیان مصادره نکنید ایشان به همه آزادگان عالم تعلق دارد، عنوان کرد: امام حسین(ع) بسیار با غیرت و شجاع بودند و بسیار سخاوت داشتند، بیش از آنچیزی که از ایشان درخواست می‌شد به افراد عطا می‌کردند.

وی با تاکید بر اینکه امام حسین(ع) مظهر غیرت، سخاوت، تواضع، فروتنی، عبودیت و بندگی بودند، اظهار کرد: بین فقرا غذا می‌خورند با مستمدان و فقرا نشت و برخواست داشتند، شب عاشورا برای عبادت و بندگی مقابل خداوند فرصت می‌گیرند، عبادت امام حسین را باید در دعای عرفه او دید که می فرمایند خدایا کور باد چشمی که تو را نبیند.

استاد حوزه علمیه در پایان خاطرنشان کرد:‌ هر کس بخواهد از طریق گناه به هدفی برسد نخواهد رسید؛ عمر سعد با قتل امام حسین(ع) می‌خواست به حکومت ری برسد اما نرسید، دختران جوان مقید به حلال باشند. پیامبر(ص) فرمودند من از سه چیز نگران هستم کسب‌های حرام، روابط پنهانی با نامحر و قطع رحم؛ درباره این سه چیز مراقب خود باشید.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طلاق روناک یونسی از شوهر دومش ! / خانم بازیگر در کانادا مطلقه شد + عکس شوهران اول و دوم !