فقط 13 درصد بودجه فرهنگی به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اختصاص دارد


فقط 13 درصد بودجه فرهنگی به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اختصاص دارد

زنجان – ایرنا - مدیرکل امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: از کل بودجه سالانه حوزه فرهنگ و هنر در کشور فقط حدود 13 درصد آن در اختیار وزارت فرهنگ و اشاد اسلامی است و مابقی اعتبارات به سایر نهادها و دستگاههای فرهنگی اختصاص دارد.

به گزارش ایرنا علی غیاثی ندوشن روز سه‌شنبه در آیین تکریم و معارفه مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان افزود: با این وجود، انتظارات بر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان دستگاه اصلی و متولی حوزه فرهنگ و هنر در کشور، متمرکز است.

وی اظهار داشت: در نظام برنامه ریزی و قانون گذاری ما در همه دوره ها، فرهنگ و آموزش همواره از نظر اعتباری جزو حوزه های آخر بوده است که امیدوارم توجه بیشتری به این بخش بشود.

غیاثی ندوشن با بیان اینکه در کنار محدودیت های مالی و اعتباری، شرایط ناشی از شیوع کرونا نیز همه حوزه ها را تحت تاثیر قرار داد، گفت: این موضوع در بخش فرهنگ و هنر که ذات فعالیت ها در آن، تجمع افراد و هنرمندان است، تاثیر بیشتری گذاشت.

وی با بیان اینکه در این شرایط بهره گیری از فناوری های نوین برای اجرای برنامه های فرهنگی و هنری در دستور کار ما بوده است، افزود: قبل از کرونا، آن میزان آمادگی لازم را نداشتیم تا بتوانیم از این ظرفیت بهره ببریم، با این وجود در یک سال گذشته بسیاری از فعالیت های فرهنگی و هنری همچون جشنواره های ملی فجر و برنامه های مختلف استانی با تکیه بر فضای مجازی برگزار شد.

مدیرکل امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ما در تلاش هستیم تا با فراهم کردن زیرساخت های مورد نیاز، ریل گذاری مناسبی را در استان ها برای برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری در فضای مجازی داشته باشیم.

غیاثی ندوشن در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه زنجان از استان های بسیار خوب از جهت ظرفیت های فرهنگی و هنری است، اظهار داشت: این استان در حوزه بهره گیری از ظرفیت خیری در کتابخانه سازی از استان های پیشرو کشور است.

به گزارش ایرنا در این مراسم از فاطمه کرباسی، مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان قدردانی و محمدربیع احمدخانی به عنوان مدیرکل جدید این اداره کل معرفی شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ وقتی فرامرز قریبیان و زن جوانش مهمانی به خونه گوگوش رفتند!