نمایشگاه دستاوردهای مدارس استثنایی البرز گشایش یافت


نمایشگاه دستاوردهای مدارس استثنایی البرز گشایش یافت

کرج- ایرنا- به مناسبت اعیاد شعبانیه و نوروز باستانی، نمایشگاه دستاوردها و توانمندیهای هنری دانش آموزان با نیازهای ویژه  مدارس استان البرز عصر سه شنبه درکرج گشایش یافت.

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی البرز دراین آیین گفت: این نمایشگاه با هدف آشنایی مردم با استعداد ، مهارت و توانمندیهای دانش آموزان با نیازهای ویژه دوره متوسطه درمدرسه باغچه بان موفقیان کرج دایرشد.

عباس کشاورز اظهارداشت: برپایی این نمایشگاه ها درایجاد انگیزه ،حس ارزشمندی و مفید بودن دربین دانش آموزان با نیازهای ویژه موثراست.

وی خاطرنشان کرد: آثاربه نمایش درآمده دراین نمایشگاه نشان از تلاش دانش آموزان در مهارت آموزی درشرایط سخت کرونایی دارد.

وی با اشاره به اینکه به دانش آموزان دربسترشبکه شاد آموزش و هشدارهای لازم درخصوص آسیب ها و حوادث چهارشنبه آخرسال داده شده است، یادآورشد: به منظور بازگو کردن حوادث تلخ ناشی از استفاده از مواد محترقه در چهارشنبه آخر سال برنامه های مختلفی را درقالب کلیپ های آموزشی ارائه شد.

کشاورز دربخش دیگری از سخنانش به فرارسیدن عید نوروز پرداخت و اضافه کرد: بسته های معیشتی به کمک خیرین نیک اندیش استان البرزتهیه گردید و با رعایت پروتکل های بهداشتی به خانواده های دانش آموزان با نیازهای ویژه اهدا شد.

وی بیان داشت: لازم است برای همراهی با مدافعان سلامت و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا از هرگونه مسافرت غیر ضروری در ایام نوروز پرهیز کرد و حتی به دید و بازدیدهای نوروزی نه گفت.

کشاورز تصریح کرد: ۱۸ مدرسه استثنایی در البرز وجود دارد که از این تعداد ۱۷ مدرسه به صورت دولتی و یک مدرسه نیز به صورت غیردولتی فعالیت می کند.

وی اضافه کرد: ۱۹ مرکز مشکلات ویژه یادگیری در استان وجود دارد که از این تعداد ۱۰ مرکز به صورت دولتی و ۹ مرکز به صورت غیردولتی فعالیت دارند.

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی البرزتاکید کرد: استان البرز یک هزار و ۸۸۹ نفر دانش آموز استثنایی و ۹ هزار و ۲۲۳ نفر دانش آموز هم به صورت تلفیقی فراگیر در مدارس عادی دارد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


شیمیل ها چه افرادی هستند؟