3360 نفر در انتخابات شورای شهر اصفهان ثبت‌نام کردند


3360 نفر  در انتخابات شورای شهر اصفهان ثبت‌نام کردند

اصفهان - ایرنا - دبیر ستاد انتخابات اصفهان گفت سه هزار و 360 نفر تا ساعت 21 روز سه‌شنبه بعنوان آخرین روز از مهلت قانونی ثبت‌نام داوطلبان شوراهای اسلامی شهر، در این استان نام‌نویسی کردند.

علی اصغر رفیعی نژاد شامگاه سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از روز چهارشنبه بیستم اسفند تا ساعت ۲۱ روز امروز، سه هزار و ۳۶۰ داوطلب برای نامزدی در انتخابات شوراهای اسلامی ۱۱۱ شهر استان اصفهان ثبت‌نام قطعی کردند.

وی با بیان اینکه ۸۶ درصد از داوطلبان مرد و ۱۴ درصد زن هستند، ادامه داد: تا این لحظه سهم داوطلبان زن و مرد مانند دوره قبل انتخابات است.

رفیعی نژاد با اشاره به اینکه مهلت اولیه تعیین شده برای ثبت نام داوطلبان انتخابات شورای شهر تا ساعت ۱۸ امروز بود، اظهار داشت: با توجه به استقبال زیاد داوطلبان، این مهلت تا ساعت ۲۴ تمدید شد و تا ساعت ۲۱ امروز، در مجموع سه هزار و ۳۶۰ داوطلب ثبت نام کردند.

وی با بیان اینکه بیشترین ثبت نام شوندگان از شهرستان اصفهان و کمترین از خوانسار بودند، خاطرنشان کرد: گزارش نهایی ثبت نام انتخابات شوراهای اسلامی شهرهای استان اصفهان فردا صبح اعلام می شود.

استان اصفهان حدود پنج میلیون نفر جمعیت دارد که ۸۸ درصد از جمعیت آن در ۱۱۱ شهر زندگی می کنند.

ثبت نام داوطلبان شوراهای اسلامی شهر انتخابات ۱۴۰۰ از بیستم اسفند جاری بطور رسمی آغاز شد.

نام‌نویسی از داوطلبان عضویت در انتخابات شوراهای اسلامی روستا هم در ماه فروردین انجام می‌شود. این داوطلبان از ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ به مدت یک هفته یعنی تا ۲۶ خرداد برای انجام تبلیغات فرصت دارند و از صبح ۲۷ خرداد تبلیغات انتخاباتی آنها ممنوع است.

انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات ریاست جمهوری ۲۸ خرداد در سراسر کشور برگزار می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


HPV در دوران بارداری: چه کاری می توان انجام داد؟