تعداد مصدومان چهارشنبه سوری امسال گلستان چهار برابر شد


تعداد مصدومان چهارشنبه سوری امسال گلستان چهار برابر شد

گرگان - ایرنا - سرپرست مرکز فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت که در حوادث مرتبط با چهارشنبه آخر سال (چهارشنبه سوری) امسال استان 30 نفر مصدوم شدند که این تعداد سال گذشته هفت نفر بود.

به گزارش صبح چهارشنبه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گلستان، محمدجواد مقسمی اظهار داشت: از مجموع مصدومان امسال استان ۲۷ نفر مرد و سه نفر زن بودند.

وی بیان کرد: بیشترین آسیب وارد شده به مصدومان گلستان مربوط به دست، شکم، پا، صورت و چشم افراد بود.

سرپرست مرکز فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت که حوادث چهارشنبه سوری امسال استان منجر به مرگ یا قطع عضو نشد.

مقسمی ادامه داد: کم سن‌ترین مصدوم امسال گلستان کودکی پنج ساله از شهر خان‌ببین و بزرگترین مصدوم هم جوان ۲۸ ساله گرگانی بود.

وی آماری از تعداد مصدومان حوادث چهارشنبه سوری هر شهرستان گلستان ارائه نداد.

مقسمی یادآور شد: ۵۷ پایگاه اورژانس، ۷۰ دستگاه آمبولانس به همراه یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به صورت آماده‌باش آماده ارایه خدمت به مصدومان حوادث چهارشنبه آخر سال گلستان بودند.

چهارشنبه سوری یک جشن بهاری سنتی ایرانی است که پیش از رسیدن نوروز برگزار می شود و در آن مردم برای دفع شر و بلا و برآورده شدن آرزوهایشان از روی آتش می پرند.

پس از گذشت سالها و با ورود مواد منفجره به این آیین، برگزاری آن موجب مزاحمت و افراط کاری شده و حوادث تلخی از جمله مصدومیت و مرگ های متعدد برای برگزارکنندگان به همراه داشته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟