آموزش و پرورش پایه همه حقوق است


آموزش و پرورش پایه همه حقوق است

تهران - ایرنا - معاون حقوقی رییس جمهوری با بیان اینکه آموزش و پرورش پایه همه حقوق است، گفت: در آموزش و پرورش یاد داده می‌شود که حیات و کیفیت آن باید حفظ شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، لعیا جنیدی روز چهارشنبه در آیین امضای تفاهم نامه همکاری مشترک معاونت حقوقی رییس جمهور در امور حقوقی حوزه آموزش و پرورش و وزارت آموزش وپرورش افزود: آموزش کیفیت حیات چه در بعد فیزیکی ، چه شغلی به آموزش و پرورش مرتبط می شود.
وی تاکید کرد: در همه شاخص ها از هر نوع اقتصادی، فرهنگی ، اجتماعی و سیاسی نسبت روشنی با آموزش و پرورش دارد.
جنیدی تصریح کرد: حق مشارکت و حق سیاسی و بلوغ احزاب و حتی تحمل صبر همه درگرو تعالیم و فعالیت آموزش و پرورش است.

** مردم انتظار عدالت و دادورزی در آموزش و پرورش را دارند
معاون حقوقی رئیس جمهوری با بیان این‌که توسعه عدالت آموزشی یکی از اهدافی است که آموزش و پرورش دنبال می‌کند، گفت: یکی از مهم‌ترین جاهایی که مردم انتظار عدالت و دادورزی را دارند، آموزش و پرورش است.

وی گفت: آموزش و پرورش وضعیتی دارد که همه در ذهنمان به آن تعلق خاطر داریم. من در قرارداد نوشتن سخت‌گیرم اما آموزش و پرورش واقعا خاص است و وقتی مشکلی از آموزش و پرورش حل شود، اقناع برای وجدان شخصی اتفاق می افتد.

جنیدی با بیان اینکه دستور دادم تا در مستندسازی برای مدارس حداکثر تلاش انجام شود، گفت: در ارتباط با حوزه آموزش و پرورش گفته‌ام که اگر مانع قانونی وجود ندارد به قید فوریت مسائل پیگیری و رفع شود.

جنیدی با بیان اینکه تنقیح قوانین اهمیت بسیار زیادی دارد، افزود: همه کار حقوق قابلیت پیش بینی است اما وقتی حجم قوانین زیاد می شود و سلسله قوانین مشخص نباشد کارکرد علم حقوق کم می شود و باید توجه کرد کارکرد اصلی دولت حقوقی است به این ترتیب که مصوبه مناسب به هیات وزیران می‌آورد و در واقع اصل کارش مقررات‌گذاری است که البته بخشی از آن را مجلس انجام می‌دهد. پس مقررات‌گذاری به این جهت مهم است که ما به‌ واسطه آن به کارکرد حقوق می‌رسیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حقوقی و قضایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن تبریک روز معلم مبارک به برادرم 1401 + عکس نوشته تبریک روز معلم به برادر