مهلت ثبت ‌نام طرح «روستای برتر قرآنی» تمدید شد


مهلت ثبت ‌نام طرح «روستای برتر قرآنی» تمدید شد

معاون قرآن و عترت اداره ‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از تمدید مهلت ثبت ‌نام اولین دوره انتخاب روستای برتر قرآنی کشور تا 15 فروردین 1400 خبر داد.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدتقی کاظمی‌نسب در خصوص اولین دوره انتخاب روستای برتر قرآنی کشور، اظهار کرد: فراخوان ثبت‌نام اولین دوره انتخاب روستای قرآنی بر اساس آیین‌نامه ابلاغی از ابتداء اسفندماه آغاز شده است. بر این اساس دهیاری روستا با بارگذاری فعالیت‌های قرآنی در سامانه Ayat.farhang.gov.ir می‌توانند در این طرح شرکت کنند که این اطلاعات پس از بررسی و تأیید در تهران به شورای استانی ارسال و سپس روستای برتر انتخاب می‌شود.

وی ادامه داد: بر اساس طرح سه روستای قرآنی به عنوان برترین‌ها شناسایی و مراسم تجلیل از روستاهای برگزیده در دهه سوم ماه مبارک رمضان برگزار خواهد شد.

معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی تصریح کرد: شرایط برای گزینش روستای برتر شامل برگزاری جلسات قرآنی، وجود مؤسسات قرآن، آمار ایثارگران روستا، وجود کانون فرهنگی و هنری در مساجد روستا، تعداد قاریان و حافظان قرآنی و این‌که آیا مقاماتی در مسابقات قرآنی در سطوح مختلف استانی، کشوری و بین‌المللی کسب شده، عملکرد دهیار و... مورد سنجش قرار می‌گیرد.

وی یکی از ثمرات این طرح را توزیع عادلانه اعتبارات قرآنی برشمرد و گفت: در حال حاضر با توجه به این‌که فعالیت‌های قرآنی بیشتر در شهرها و مؤسسات قرآنی شهری است، لذا روستاها کمتر از اعتبارات قرآنی برخوردارند. بر اساس این طرح روستاهای فعال در زمینه قرآنی نیز شناسایی و در این خصوص با توزیع اعتبارات عادلانه شاهد رشد امور قرآنی در روستاها خواهیم بود.

کاظمی‌نسب خاطرنشان کرد: نگاه در حوزه فعالیت‌های قرآنی بیشتر معطوف به شهرها بوده و از کشف استعدادهای قرآنی روستاها و مناطق کم برخوردار غفلت شده است که با اجرای این طرح شاهد شکوفاشدن استعدادهای قرآنی بالقوه و به فعلیت رسیدن آن خواهیم بود.

معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی مهمترین تأثیرگذاری اجرای این طرح را استمرار در اجرای آن برشمرد و بیان کرد: ایجاد تکاپو در مردم روستا، دهیار و شوراهای روستا یکی از ثمرات اجرای این طرح است که در این راستا شورای روستا نیز می‌توانند، بخشی از سرانه دولتی شورای آن روستا را به حوزه قرآنی اختصاص دهند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، وی بیان کرد: اجرای این‌گونه طرح‌ها می‌تواند به فعالیت بیشتر روستاها در حوزه قرآنی از جمله برگزاری جلسات متعدد قرآنی، حمایت از فعالان قرآنی روستا و تأسیس موسسات قرآنی در روستاها که منشاء خیرات و برکات است منجر شود.

معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی اضافه کرد: مهلت ثبت‌نام طرح روستای برتر قرآنی که پیش از این تا ۲۵ اسفندماه تعیین شده بود تا ۱۵ فروردین‌ماه ۱۴۰۰ تمدید شده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


2 عکس شیک المیرا شریفی خارج از صدا و سیما ! / خانم مجری هنوز ممنوع التصویر است !