بیش از چهار هزار کرمانشاهی واکسن کرونا زدند


کرمانشاه- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه اعلام کرد که...
کرمانشاه- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه اعلام کرد که تاکنون بیش از چهار هزار نفر در استان کرمانشاه واکسن کرونا تزریق کرده‌اند که این آمار در روزهای آینده افزایش پیدا خواهد کرد.

دکتر «محمودرضا مرادی» روز پنجشنبه در این رابطه به ایرنا گفت: واکسن کرونا با اولویت کادر درمان و سپس مشاغل در معرض خطر در سطح استان کرمانشاه تزریق می‌شود.

وی افزود: تاکنون پنج هزار و ۳۶۵ دُز واکس کرونا وارد استان کرمانشاه شده است که بیش از چهار هزار مورد آن تزریق شده و مابقی نیز در روزهای آینده تزریق خواهد شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در بخش دیگری از صحبت‌های خود به آمار مبتلایان به کرونا در استان اشاره کرد و گفت: از ابتدای همه گیری کرونا در کرمانشاه تاکنون ۴۴ هزار ۵۵۰ نفر به دلیل ابتلا به این ویروس در بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند.

به گفته مرادی تاکنون یک هزار و ۴۹۴ نفر از مردم استان کرمانشاه به واسطه ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

وی همچنین به آمار بستری‌های امروز ناشی از بیماری کووید ۱۹ اشاره کرد و اظهار داشت: امروز ۱۵۲ نفر در بیمارستان های استان بستری هستند که از این آمار ۴۷ نفر در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند و حال پنج نفر از آنان مساعد نیست.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه متوسط بستری‌های ناشی از ویروس کرونا در اسفند ماه را ۴۲ نفر اعلام کرد و گفت: در این ماه متوسط مرگ ناشی از این بیماری کمتر از یک نفر بود.

مرادی همچنین در رابطه با میزان آزمایش های کرونا در سطح استان عنوان کرد: از ابتدای همه گیری بیماری تا کنون ۱۴۰ هزار تست پی سی آر و ۳۷ هزار مورد تست سریع در سطح استان انجام شده است.

وی گفت: اگر مردم احساس مسوولیت بیشتری داشته باشند مشکلی نخواهیم داشت و استفاده از ماسک و دوری از تجمعات مهمترین راهکاری هایی هستند که مردم باید انجام دهند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: ویروس جهش یافته انگلیسی در حال جولان است و با پیگیری‌هایی که انجام شده تاکنون ۲۶ بیمار مبتلا به این نوع ویروس در استان کرمانشاه شناسایی شده است.

مرادی ادامه داد: پیشگیری از شیوع این بیماری در ایام تعطیلات نوروزی بسیار مهم و حساس است و دید و بازدیدها و مسافرت ها باید تعطیل شوند.

وی اظهار داشت: میزان رعایت شیوه نامه های بهداشتی و به ویژه استفاده از ماسک پایین آمده و ضرورت دارد نظارت ها و اقدام های جدی تری انجام شود تا با شرایط سخت تری مواجه نشویم.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته