چهارمحال و بختیاری موفق به کسب رتبه سوم کشوری در رعایت پروتکل های بهداشتی شد


چهارمحال و بختیاری موفق به کسب رتبه سوم کشوری در رعایت پروتکل های بهداشتی شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: چهارمحال و بختیاری در رعایت پروتکل های بهداشتی برای مقابله با ویروس کرونا، موفق به کسب رتبه سوم کشوری شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری، دکتر مجید شیرانی در سی و پنجمین نشست ستاد مبارزه با کرونا گفت: به دنبال ارزیابی اخیر وزارت بهداشت، درمان و اموزش پزشکی کشور، چهارمحال و بختیاری بعد از البرز و بندرعباس جزو سه استان برتر در رعایت پروتکل ها و موارد بهداشتی قرار گرفت.
وی ضمن تقدیر از همراهی و همدلی مردم و مسئولین فهیم استان در مبارزه با کووید ۱۹ خاطرنشان کرد: هم اکنون بر اساس شواهد چهارمحال و بختیاری جزو استان‌های پرخطر شیوع بیماری است به طوری که طی روزهای اخیر نزدیک به ۳۰ درصد تست های مراجعه‌کنندگان مشکوک به بیماری کرونا در مراکز سرپایی و بیمارستانی مثبت گزارش شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد یادآور شد: عید نوروز و برگزاری مراسم باستانی تحویل سال نو، تراکم جمعیت در بازار و ازدحام در دید و بازدیدها و دورهمی ها از جمله مسائل اجتماعی به شمار می روند که زنگ هشدار برای شیوع بیماری را به صدا درمی آورد.
دکتر شیرانی ادامه داد: خودداری از حضور در مراکز پر تراکم، پرهیز از سفرهای نوروزی، دید و بازدید، دست دادن و روبوسی، رعایت اصول سه گانه بهداشتی شامل استفاده از ماسک ، شستشوی دست و فاصله گذاری اجتماعی همچنان مهمترین موثرترین روش مقابله با این ویروس منحوس است.
.وی یادآور شد: بر اساس بررسی‌های انجام شده شایع‌ترین علت شیوع بیماری در استان، برگزاری مراسمات دسته جمعی و در رأس آن مراسمات عزاداری است که عواقب چشمگیری به دنبال داشت.
دکتر شیرانی با بیان اینکه هم اکنون سامان پرخطرترین شهرستان استان در معرض شیوع بیماری است ادامه داد: به علت کمبود امکانات بیمارستانی و پرسنلی برای بستری و درمان بیماران، ضروری است از انتقال و چرخه ویروس به صورت جدی جلوگیری شود.
وی در پایان یادآور شد: کوچ زودهنگام عشایر از استان خوزستان به چهارمحال و بختیاری قبل از ۲۵ اردیبهشت ماه ممنوع است.
مدیرکل بهزیستی استان چهارمحال و بختیاری در حاشیه نشست ستاد کرونا ضمن تقدیر از کادر درمان گفت: واکسیناسیون علیه بیماری کرونا در سه سرای سالمندان چهارمحال و بختیاری انجام شد.
وی افزود: در این راستا ۹۷ دوز واکسن کرونا برای سالمندان و پرسنل در حال خدمت تخصیص یافت.
وی ادامه داد: از این تعداد، ۸۸ نفر از سالمندان با تزریق واکسن علیه این بیماری مقاوم شدند و خوشبختانه با گذشت یک هفته از زمان تزریق، عارضه ای در سالمندان رخ نداده است.

کد خبر 1496838

منتخب امروز


کد مورس امروز همستر کمبت 24 خرداد 1403 پنجشنبه شب تا جمعه