مرغداران مراقب باشند تا درگیر بحران آنفلوانزای فوق حاد پرندگان نشویم


مرغداران مراقب باشند تا درگیر بحران آنفلوانزای فوق حاد پرندگان نشویم

مدیرکل دامپزشکی استان با تاکید بر اطلاع رسانی گسترده نکات بهداشتی به تمامی مرغداران استان و روستاییان از طریق ارسال هزاران پیامک، تاکید کرد: اگر مرغداران و روستاییان عزیز نکات بهداشتی را به خوبی رعایت کنند، با بحران این بیماری مواجه نخواهیم شد، همانطور که در بیماری کرونا مردم با رعایت موارد بهداشتی باعث جلوگیری از شیوع گسترده‌ی این بیماری می‌شوند...

میرحسین بهداد در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که مورد جدیدی بعد از گزارش یک مورد مثبت ویروس آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان مشاهده نشده است، اظهار کرد: ویروس فوق حاد پرندگان در استان و کشور وجود دارد، خوشبختانه مرغداران نکات بهداشتی را برای جلوگیری از شیوع ویروس به خوبی رعایت می‌کنند ولی باید همواره این موضوع حساس سازی شود و مرغداران با این تفکر که ویروسی وجود ندارد، نباید در این مورد سهل انگاری کنند در صورت بی توجهی مرغداران بیچاره می‌شویم.

وی با تاکید بر این‌که نکات بهداشتی برای جلوگیری از شیوع آنفلوانزا باید مانند کرونا رعایت شود، ادامه داد: در حال حاضر ویروس در استان وجود دارد اگر مرغداران حتی به اندازه‌ی کم، بی توجهی کنند با مشکلات زیادی مواجه خواهیم شد.

وی با بیان این‌که رصد و پایش آذربایجان شرقی برای جلوگیری از شیوع ویروس آنفلوانزای فوق حاد پرندگان بی نظیر است، گفت: رصدهای مختلفی توسط اداره کل دامپزشکی انجام می‌شود و همکاران با تماس تلفنی از تمامی مرغداران جویای وضعیت واحدهای مرغداری می‌شوند و همچنین پایش‌های میدانی نیز از تالاب‌ها به طور مرتب انجام می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان با تاکید بر این‌که اصلی ترین عوامل پایش و رصد خود مرغداران و روستاییان عزیز هستند، گفت: گزارش به موقع تلفات توسط مرغداران امری بسیار ضروری است، خوشبختانه علت چندین مورد تلفات گزارش شده در استان توسط مرغداران، ویروس آنفلوانزا نبوده است.

وی ادامه داد: توصیه‌های بهداشتی مهم برای جلوگیری از شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان توسط پیامک‌ها به تمامی مرغداران استان ارسال می‌شود.

وی با اشاره به درگیری چند استان در کشور با بیماری آنفلوانزای پرندگان، گفت: با توجه به این‌که استان ما یکی از قطب‌های تولید تخم مرغ در کشور محسوب می‌شود، به همین دلیل جزو استان‌های انفجاری از لحاظ بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان به شمار می‌رویم.

بهداد ادامه داد: همچنین استان ما در مسیر پرندگان مهاجر قرارگرفته و تعداد مرغداری‌ها بیشتر بوده و اکثرا به شکل سنتی هستند.

وی ادامه داد: تمامی مرغداران در صورت مشاهده‌ی هر گونه تلفات در روستا یا مرغداری، گزارشات لازم را در سریع‌ترین زمان به اداره کل دامپزشکی استان ارائه دهند، همچنین از هرگونه تردد غیرضروری خودداری شود و مرغداران موارد بهداشتی و قرنطینه‌ای ابلاغ شده را به خوبی رعایت کنند.

وی یادآور شد: هر گونه جلسه یا تجمع مرغداران با یکدیگر ممنوع شده است و مرغداران نباید با یکدیگر ارتباط داشته باشند.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی