آلیش کاران مدال آور گیلانی تجلیل شدند


آلیش کاران مدال آور گیلانی تجلیل شدند

رشت - ایرنا - ورزشکاران گیلانی مدال آور رقابت های کشتی آلیش قهرمانی کشور در رشت تجلیل شدند.

طی مراسمی روز پنجشنبه با حضور مسئولان هیات کشتی استان گیلان از عادل حق بین ، محمدحسن رستمی ، ثریا حاجت ارده جانی و آزاده علیزاده ورزشکاران گیلانی که توانستند در رقابت های کشتی آلیش قهرمانی بانوان و مردان کشور مدال کسب کنند، تجلیل و تقدیر شد.

رئیس هیات کشتی استان گیلان در جریان این مراسم اظهار داشت: مربیان و پیشکسوتان این رشته زحمات زیادی کشیدند تا تیم های آلیش مردان و بانوان گیلان آماده حضور در رقابت های قهرمانی کشور شوند که خوشبختانه در هر دو بخش بانوان و آقایان ، موفق به کسب ۲ مدال شدیم.

امیر رضی زاده افزود: از ورزشکاران نیز تشکر می کنم که با تلاش و پشتکار و با وجود شرایط سخت ناشی از کرونا با تلاش خود موفق به کسب مدال از رقابت های کشتی آلیش قهرمانی کشور شدند.

وی خاطرنشان کرد: به طور حتم ورزشکاران شایسته استان گیلان با فروکش کردن کرونا، سال آینده با تمرینات و تلاش بیشتر می توانند مدال های ارزشمندتری را کسب کنند که در این راستا، هیات کشتی استان گیلان تمام تلاش خود را برای آماده سازی ورزشکاران انجام خواهد داد.

رئیس هیات کشتی استان گیلان در ادامه به افتتاح خانه کشتی بندرانزلی نیز اشاره و بیان کرد: خوشبختانه خانه کشتی بندرانزلی آماده افتتاح و بهره برداری است که قرار است این مکان نیمه دوم فروردین ماه سال آینده، با حضور وزیر ورزش و رئیس فدراسیون کشتی افتتاح شود.

رضی زاده خاطرنشان کرد: همچنین قرار است مراحل کار احداث خانه کشتی شهرستان رشت نیز آغاز شود که با توجه به هماهنگی های انجام شده، کلنگ احداث این مکان نیز همزمان با حضور وزیر ورزش و رئیس فدراسیون کشتی در رشت به زمین زده خواهد شد.

وی تصریح کرد: هر چقدر در جامعه در بخش ورزش سرمایه گذاری شود، در نهایت این امر اثرات بسیار مثبتی را از خود برجای خواهد گذاشت چون جوانان و نوجوانان بیشتری به امر ورزش می پردازند که این کار باعث کاهش ناهنجاری ها در جامعه می شود.

در جریان ششمین دوره مسابقات کشتی آلیش قهرمانی مردان کشور که در تهران برگزار شد، عادل حق بین در وزن ۹۰ کیلوگرم و محمدحسن رستمی در وزن ۱۰۰ کیلوگرم از گیلان موفق به کسب مدال برنز شدند و در ششمین دوره رقابتهای کشتی آلیش قهرمانی بانوان کشور نیز، ثریا حاجت ارده جانی در وزن ۶۰ کیلوگرم مدال نقره و آزاده علیزاده از گیلان در وزن ۷۰ کیلوگرم مدال برنز را کسب کردند.

کشتی آلیش که به آن کشتی با شال هم می گویند از دیرباز به صورت یک کشتی سنتی در کشورهایی از جمله قرقیزستان، ازبکستان، ایران، لیتوانی، قزاقستان دارای ریشه بوده و در ایران نیز در مناطقی از جمله استان های خراسان، گلستان و مازندران فعالیت گسترده تری دارد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

احداث یادمان در محل شهادت میرزا کوچک جنگلی