تک فرزندی و معایبی که والدین از آن بی خبرند !


امروزه بسیاری از والدین به داشتن تنها یک فرزند تمایل بسیاری دارند و این میتواند دلایل مختلفی داشته باشد اما باید گفت که داشتن تنها یک فرزند میتواند به راحتی به کودک شما ضربه بزند و ممکن است پیامد های خوبی را به همراه نداشته باشد.

تک فرزندی و معایبی که والدین از آن بی خبرند !

امروزه بسیاری از والدین به داشتن تنها یک فرزند تمایل بسیاری دارند و این میتواند دلایل مختلفی داشته باشد اما باید گفت که داشتن تنها یک فرزند میتواند به راحتی به کودک شما ضربه بزند و ممکن است پیامد های خوبی را به همراه نداشته باشد. از جمله مشکل در ارتباط گیری با سایر افراد ، احتمال گرایش به گوشه گیری و انزوا و سایر مواردی که در پایین به آن اشاره خواهیم کرد.

تک فرزندی و معایبی که والدین از آن بی خبرند !

1- ممکن است رابطه برابر را یاد نگیرند ، یعنی یا فرمان می دهند یا فرمان میگیرند.

2- مطالعات نشان داده که هزینه و وقت برای بزرگ دو فرزند از تک فرزند ها کمتره چون شب که به خانه میروید شما لازم دارید که وقتی را با فرزند خود بگذرانید. هرچند بازی با کودکان و آموزش آنها وظیفه والدین است اما داشتن یک همبازی در خانه برای بازی با یکدیگر بسیار گزینه خوبی است.

تک فرزندی و معایبی که والدین از آن بی خبرند !

3- احتمال اینه تک فرزندان به گوشه گیری و انزوا روی بیاورند بسیار بالا است. در ارتباط گرفتن با دیگر دچار مشکل هستند. داشتن یک دختر یا برادر در خانه میتواند میزان احتمال گرایش تک فرزند را به انزوا و گوشه گیری بسیار کم کند.

4- کودک ممکن است فشار زیادی از جانب والدین داشته باشد تا خوب عمل کند یا در مدرسه و فعالیت های دیگر نمرات خیلی بالا کسب کند.

5- ارتباط مکرر والدین به فرزندان و تا حدودی دخالت های زیاد آنان در زندگی کودک ممکن است کودک را نسبت به والدین خسته کند و او را از آن ها دور کند.

تک فرزندی و معایبی که والدین از آن بی خبرند !

6- کودک ممکن است زمان بیشتری برای دوست پیدا کردن نیاز داشته باشد. هرچند این فرایند میتواند با کمک والدین نیز به درستی جلو برده شود. وجود یک فرزند دیگر میتواند به شما فرزند کمک کند که فرایند دوست یابی را برای تک فرزند شما راحت کند.

سایر خبر های مفید در 3 روز گذشتهتداوم ریزش قیمت خودرو/جدیدترین قیمت محصولات سایپا و ایران خودرو | 84.0 هزار حضور بدل زنده‌یاد علی انصاریان در مراسم چهلمش خبرساز شد | 241.2 هزار جزئیات واریز سود سهام عدالت | 68.7 هزار عمیق ترین رکود در بازار خودرو /قیمت روز محصولات سایپا و ایران خودرو | 57.7 هزار 4 ماده غذایی که معده و روده شما را مسواک می‌زنند ! | 106.9 هزار ریزش قیمت خودرو در روزهای پایانی سال /جدیدترین قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا | 62.3 هزار کار های مردان که باعث عصبانیت همسرشان می شود+عکس | 79.5 هزار اگر در کمتر از 10 ثانیه تفاوت را پیدا کردید، چشمان قدرتمندی دارید | 251.1 هزار

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم| ویدئویی باورنکردنی از یک سگِ پیانیست!