مدیرعامل فضای سبز شهرداری: طرح توسعه گل‌وگیاه کرمان را خودکفا می‌کند


مدیرعامل فضای سبز شهرداری: طرح توسعه گل‌وگیاه کرمان را خودکفا می‌کند

کرمان - ایرنا - مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرمان گفت: برنامه‌های سال 1400 سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری، با اجرای طرح توسعه مجموعه تولید گل‌وگیاه کرمان را به خودکفایی شهرداری می‌رساند.

به گزارش ایرنا، یدالله علیزاده روز پنجشنبه در جمع رسانه‌ها افزود: طرح توسعه مجموعه تولید گل‌وگیاه و شبکه آب خام شهرداری کرمان همزمان با سال ۱۴۰۰ اجرا می‌شود و این طرح می‌تواند کرمان را در تولید فضای سبز خودکفا ‌کند.

وی اظهار داشت: طرح توسعه شبکه آب خام، حفر ۹ حلقه چاه به‌منظور تأمین کسری آب مورد نیاز و نظارت بر اجرای بخشی از آبیاری زیرسطحی پردیسان قائم(عج) و نظارت بر احداث پارک‌های کودک در مناطق مختلف شهری نیز در سال آینده در دستور کار قرار دارد.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرمان به اقدامات آینده شهرداری در حوزه فضای سبز، از جمله به پیگیری شهرداری برای دستبابی به منابع آبی پایدار اشاره کرد و گفت: برگزاری مرحله پنج برون‌سپاری فضای سبز شهری به بخش خصوصی در سال آینده اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: نظارت بر اجرای طرح مطالعه خشک‌سالی و نظارت بر مطالعات جداسازی آب آشامیدنی از آب خام، از دیگر موارد قابل پیگیری در سال آینده است.

علیزاده افزود: در خصوص اقدامات انجام شده در اسفندماه، به کاشت ۱۲ هزار و ۴۰۰ اصله درخت و ۸۴ هزار اصله درختچه اشاره کرد و گفت: ۲۳۵ هزار و ۵۰۰ نهال و گلدان گل فصلی نیز در ماه پایانی سال در سطح شهر کاشته شده است.

وی تسطیح و آماده‌سازی ۴۱ هزار متر برای بستر کاشت، پاک‌سازی و حذف علف‌های هرز به میزان ۱۵۴ هزار و ۲۰۰ مترمربع را از اقدامات انجام شده اعلام کرد و افزود: ۲۲ هزار و ۸۰۰ اصله از درختان نیز هرس شده است.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری، مجموع مساحت افزوده شده به فضای سبز را ۵۰ هزار مترمربع اعلام و خاطرنشان کرد: در تمام مناطق شهری به میزان ۶ هزار و ۵۰۰ متر مکعب خاک‌ونخاله جمع‌آوری شده است.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرمان همچنین از لوله‌گذاری و آبرسانی به فضای سبز پل سربازان گمنام امام زمان (عج) به طول ۷۰۰ متر و لوله‌گذاری، طراحی و اجرای آبیاری تحت فشار بلوار جمهوری‌اسلامی از سه‌راهی هوانیروز تا مقابل برج اول به مساحت ۶ هزار و ۳۰۰ متر خبر داد.

وی طراحی مخزن ذخیره آب پارک بانوان آفتاب، طراحی حوضچه آرامش چاه کمربند سبز فاز ۲ و نظارت بر طرح مطالعات آبیاری زیر سطحی پردیسان قائم (عج) را ازجمله اقدامات پایان سال برشمرد.

علیزاده ادامه داد: نظارت بر طرح مطالعات جداسازی آب آشامیدنی از آبیاری فضای سبز، نظارت بر اجرای خط لوله انتقال آب میدان بسیج تا چهارراه توحید (ارگ) به طول یکهزار و ۶۰۰ متر نیز ازجمله اقدامات انجام گرفته، بوده است.

راه‌اندازی بازارچه محلی بساط‌گران در کرمان

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری کرمان نیز از راه‌اندازی بازارچه محلی بساط‌گران (دستفروشان) در ابتدای ورودی محله بنی‌هاشم خبر داد.

محمود ایرانمنش با اشاره به اینکه به‌دلیل شیوع ویروس کرونا، بسیاری از مشاغل به‌ویژه کسب‌وکارهای خُرد، از جمله فروش صنایع‌دستی و آثار هنری وغیره با رکود مواجه شده‌اند، افزود: به‌منظور حمایت از این گروه، سعی کردیم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، بازارچه فروش محصولات و کسب‌وکارهای خانگی را راه‌اندازی کنیم.

وی هدف از راه‌اندازی بازارچه در ورودی محله «بنی‌هاشم» را ساماندهی دستفروشان یا همان بساط‌گران بیان کرد و گفت: این اقدام با همکاری شورای اجتماعی محله «بنی‌هاشم» انجام گرفته است.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری افزود: ساکنان محله می‌توانند محصولات خانگی را در این بازارچه به‌فروش برسانند.

وی از توزیع میوه تنظیم بازار شب عید در این بازارچه خبر داد و گفت: با این اقدام، وانت‌بارهایی که قبل از این جهت فروش میوه موجب سدمعبر و ایجاد ترافیک در محله می‌شدند نیز، ساماندهی شدند.

ایرانمنش مساحت این بازارچه را حدود ۵۰۰ مترمربع اعلام کرد و افزود: این بازارچه در ابتدای خیابان امام سجاد(ع)، ابتدای ورودی محله بنی‌هاشم و در مسیر جاده کوهپایه قرار دارد.

پاک‌سازی جاده کوهپایه از پل شهید بهشتی تا سایت دفن زباله

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرمان از پاکسازی جاده کوهپایه از پل شهید بهشتی تا سایت دفن زباله (سایت لندفیل) از زباله خبر داد.

علیرضا ریاضی با اشاره به اینکه این منطقه به‌دلایل مختلف به انواع پلاستیک و زباله‌های خشک آلوده می‌شود، گفت: مطابق هر سال این محدوده از وجود زباله پاکسازی می‌شود.

وی با اشاره به فعال‌سازی کارخانه بازیافت زباله افزود: با پیگیری شهردار کرمان، مشکلات این کارخانه برطرف شده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری افزود: هم‌اکنون، این کارخانه با ظرفیت بازیافت ۲۵۰ تا ۳۰۰ تن زباله مشغول به‌کار شده است.

ریاضی از جمله اقدامات پیش رو، به تجهیز اکیپ‌های جمع‌آوری زباله‌های عفونی اشاره کرد و گفت: زباله‌های عفونی باید از مبدا توسط بیمارستان‌ها بی‌خطر شوند.

وی همچنین در مورد اقدامات لازم برای ساماندهی سگ‌های بدون صاحب گفت: تجهیز و تکمیل پناهگاه و محل نگهداری حیوانات بدون صاحب نیز از جمله برنامه‌های پیش رو است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرمان تعمیر و نگهداری ماشین‌آلات سبک و سنگین را ازجمله وظایف این سازمان برشمرد و گفت: این اقدام هرساله و به خصوص در روزهای پایانی سال، به ‌دلیل افزایش حجم کاری انجام می‌شود.

ریاضی به بازدید از روند بازسازی خودروهای سبک (وانت مزدا) اشاره و خاطرنشان کرد: از جمله این اقدامات، بازدید از روند راه‌اندازی کارخانه بازیافت بوده که از زمان شروع به‌کار تا زمان بهره‌برداری، به‌صورت مرتب و بی‌وقفه مورد بررسی قرار گرفته است.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اوسمار فقط با جام می‌ماند/ پرسپولیس-نساجی بدون حضور بانوان/ پیشخوان