16 میلیون دلار تجهیزات بندری هند امسال وارد چابهار شده است


16 میلیون دلار تجهیزات بندری هند امسال وارد چابهار شده است

چابهار- ایرنا- مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: تجهیزات بندری هند در 2 مرحله به ارزش 16 میلیون دلار امسال وارد چابهار شد که نقش مهمی در تخلیه و بارگیری کالا در این بندر راهبردی دارد.

بهروز آقایی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ورود تجهیزات بندر در راستای فعال سازی قرارداد تجهیز و بهره برداری از بندر شهید بهشتی چابهار بین سازمان بنادر و دریانوردی و طرف هندی به بندر چابهار است.

وی افزود: کشور هند متعهد شده سرمایه‌گذاری ۸۵ میلیون دلاری برای خرید تجهیزات بندری انجام دهد که بخش دوم آن شامل ۲ دستگاه جرثقیل ساحلی ۱۰۰ تنی به ارزش ۷.۵ میلیون دلار است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه بندرچابهار با تجهیزات پیشرفته هیچ‌گونه محدودیتی در تخلیه و بارگیری انوع کالاها ندارد، خاطرنشان کرد: ۲ جرثقیل ساحلی از مدرن‌ترین و با کیفیت‌ترین تجهیزات بندری به شمار می‌روند، به این ترتیب ارزش تجهیزات وارداتی مرحله اول و دوم به ۱۶ میلیون دلار می رسد که تقریبا ۱۹ درصد از تعهدات هند در زمینه خرید تجهیزات در این بندر محقق شد.

وی با اشاره به اهمیت نقش فرامنطقه ای بندر چابهار، تاکید کرد: سرمایه گذاری یک کشور مانعی برای مشارکت سایر کشورها در طرح‌های توسعه بندر چابهار نیست.

آقایی با بیان اینکه بخش بعدی تجهیزات در سال ۱۴۰۰ وارد بندر چابهار می شود افزود: بندر چابهار با ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه بیش ۱۲ میلیون تن کالا و سرمایه گذاری افزون‌بر یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلاری به عنوان یکی از بنادر مهم و استراتژیک کشور از تجهیزات مناسب و مدرنی برای تخلیه و بارگیری انواع کالا برخوردار است.

وی اظهارداشت: عدم محدودیت در پهلوگیری کشتی‌ها، وجود تجهیزات مدرن و پذیرش انواع گروه‌های کالا و ارائه تخفیفات قابل توجه و متقابل در این بندر و بنادر کشور هند از جمله قابلیت‌های ویژه این بندر اقیانوسی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟