حوادث آخر سال منجر به مرگ یک نفر و زخمی شدن پنج نفر در مریوان شد


حوادث آخر سال منجر به مرگ یک نفر و زخمی شدن پنج نفر در مریوان شد

سنندج - ایرنا - رییس آتش نشانی شهرستان مریوان گفت: در حوادث آخر سال و شب عید این شهرستان یک نفر کشته و پنج نفر زخمی و روانه بیمارستان شدند.

سالار درخشانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اولین حادثه مربوط به نزاع بین ۲ نفر در میدان استادیوم شهر مریوان بود که یک نفر از آنها با اصابت گلوله تفنگ شکاری به پیشانی اش جان باخت و ۲ نفر دیگر نیز زخمی و به بیمارستان منتقل شدند.

وی افزود: در حادثه دوم در محله مردوخ شهر مریوان ۲ جوان ۳۰ ساله حین ساخت مواد محترقه دست ساز در منزل مسکونی خود به شدت زخمی شده و روانه بیمارستان شدند.

رییس آتش نشانی شهرداری مریوان با بیان اینکه این حادثه تلفات جانی نداشت یادآور شد: بر اثر این حادثه بخشی از طبقه چهارم این منزل مسکونی تخریب و به یک خودروی پراید خسارت وارد شد.

وی اضافه کرد: در حادثه دیگری که در میدان جهاد اتفاق افتاد یک جوان ۲۴ ساله حین انفجار مواد محترقه یک دست خود را از دست داد و به شدت مصدوم شده که توسط فوریت های پزشکی به بیمارستان منتقل شد.

درخشانی افزود: هرساله در روزهای آخر سال و ابتدای سال جدید بسیاری از افراد با ساخت نارنجک های دستی و ترقه های دست ساز باعث ایجاد خسارات جانی و مالی به خود و اطرافیان می شوند و لازم است که فرهنگ سازی صحیح در جامعه توسط خانواده ها به فرزندان خود برای جلوگیری از وقوع چنین حوادثی انجام شود تا شاهد وقوع حوادث تلخ و ناگواری نباشیم.

در استان کردستان علاوه بر چهارشنبه آخر سال در شب عید هم جشن گرفته شده و آتش روشن می‌شود اما این جشن‌ها توسط برخی از جوانان به دلیل گرایش به مواد منفجره غیر ایمن به حوادث ناگوار منجر می‌انجامد.

شهرستان مریوان با حمعیت ۱۵۰ هزار نفری در ۱۳۵ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان قرار گرفته است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویری از شمارش آرای دور دوم انتخابات مجلس