5 راه آزاد کردن کودک درون خود که به موفقیت شما در زندگی کمک می کند


آیا تا به حال به ویژگی هایی که کارآفرینان، رهبران برتر فروش و افراد موفق دارند که باعث پیشرفت آنان شده فکر کرده اید؟

به گزارش سایت طلا،ما مقالات و کتاب های زیادی می خوانیم که بیشتر اوقات به ما می گویند که باید مهارت خاصی را پرورش دهیم، رفتاری جدید بیاموزیم یا عادت جدیدی را برگزینیم تا به همان سطح موفقیت برسیم.

با این حال اگر به شما بگویم که هر مهارت، نگرش، عادت و تجربه ای که شما برای تسلط بر زندگی خود نیاز داشته اید قبلا به عنوان یک کودک نوپا داشته اید، چه فکری می کنید؟

در زیر چند نمونه از صفات مشترک افراد موفق و کودکان آورده شده است.

1. هرگز به خود " نه " نگویید

احتمالا بهترین درسی که می توانیم از خود چهار ساله خودمان بیاموزیم، این است که هرگز به خود نه نگوییم. بر خواسته خود پافشاری کنید و بر این پافشاری ادامه دهید و بحث کنید تا در نهایت به خواسته خود برسید.

5 راه آزاد کردن کودک درون خود که به موفقیت شما در زندگی کمک می کند

اگر به یک سوپرمارکت بروید ممکن است شاهد این استراتژی که تقریبا همه کودکان نوپا از ن استفاده می کنند خواهید بود. به راهروی آبنبات و شیرینی بروید و احتمالا کودکی گریان را پیدا می کنید که در مورد گرفتن شیرینی و وعده های غذایی خود بحث می کند. او آنقدر این بحث را ادامه می دهد تا سرانجام والدین او تسلیم می شوند و آن جاست که کودک برنده بحث می شود.

2. مذاکره کنید

5 راه آزاد کردن کودک درون خود که به موفقیت شما در زندگی کمک می کند

یادم می آید از بچگی درمورد زمان حمام مذاکره می کردم زیرا از حمام کردن متنفر بودم. بعداز ظهرها هر وقت می خواستم برنامه مورد علاقه خود را ببینم هر لحظه ممکن بود مادرم من را برای حمام صدا بزند و هر وقت او برای حمام کردن من می آمد حداقل برای سه دقیقه با او مذاکره می کردم و در این مورد بسیار پافشاری می کردم حتی اگر او به همه سوالات من جواب نه می داد. بچه ها استاد فن مذاکره هستند.

3. سریع به عقب برگردید

آیا تا به حال توجه کرده اید که کودکی در عرض چند ثانیه از حالت گریه به خنده می رود؟

5 راه آزاد کردن کودک درون خود که به موفقیت شما در زندگی کمک می کند

آن ها زمین می خورند، به خود آسیب می رسانند، سپس برمی خیزند و بازی را ادامه می دهند مثل اینکه اتفاقی نیفتاده باشد. آن ها چیزی را می خواهند، به آن ها پاسخ منفی داده می شود، دوباره می پرسند و اگر این کار اثر نکرد، دوباره از نفر بعدی می پرسند.

4. هر روز افراد جدیدی را ملاقات کنید

5 راه آزاد کردن کودک درون خود که به موفقیت شما در زندگی کمک می کند

چیزی که من در مورد بچه ها تحسین می کنم، توانایی آن ها در دوستیابی با هر کسی است. به یاد دارم که برادر کوچکم را به زمین بازی بردیم و در عرض پنج دقیقه او هر هفت بچه دیگر را برای بازی هماهنگ کرد. در پایان روز نیز، او شماره تلفن دو پدر و مادر بچه ها را گرفت تا برای هفته آینده روز بازی دیگره را با آن ها ترتیب دهد.

به عنوان فروشنده، کارآفرین و رهبران تجارت تصور کنید اگر ما نیز مانند یک کودک هفت ساله اجتماعی باشیم، می توانیم تماس ها، چشم اندازها و روابط تجاری جدیدی را شکل دهیم که می تواند در جهت رشد و پیشرفت ما موثر باشد.

5. هرچه رویا بزرگتر باشد، موفقیت نیز بزرگتر خواهد بود

5 راه آزاد کردن کودک درون خود که به موفقیت شما در زندگی کمک می کند

به یاد دارید در کودکی آرزو داشتید آتش نشان، جراح، یک فضانورد، رئیس جمهور یا یک ستاره مشهور سینما شوید؟ اما چه اتفاقی افتاد؟ به احتمال زیاد به شما گفته شد بزرگ شوید و یک کار واقعی پیدا کنید.

نه اینکه بگوییم مشاغل فوق واقعی و قابل دستیابی نیستند. بیشتر این واقعیت را برجسته می کند که وقتی جوان هستید، فکر می کنید همه چیز ممکن است. ما باید محدودیت هایی را که جامعه و خود برای خودمان ایجاد کرده ایم را پس بزنیم و دوباره رویاهای بزرگ را شروع کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟