130 دوز واکسن کرونا در خمین توزیع شد


130 دوز واکسن کرونا در خمین توزیع شد

خمین - ایرنا - رییس دانشکده علوم پزشکی خمین گفت: 130 دوز واکسن کرونا از 210 دوز واکسن تحویل داده شده به این دانشکده تاکنون در بین گروه‌های هدف توزیع شده است.

دکتر « مجتبی دیده دار» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در مرحله نخست توزیع واکسن کرونا، ۱۰ نفر از کادر درمان در این شهرستان واکسن دریافت کردند.
وی بیان کرد: در مرحله دوم توزیع ۱۲۰ نفر شامل ۱۰۸ نفر از کادر درمان و ۲۲ جانباز بالای ۵۰ درصد واکسن کرونا دریافت کردند.
رییس دانشکده علوم پزشکی خمین اضافه کرد: در مرحله سوم توزیع واکسن کرونا کادر بهداشت و درمان، گروه هدف توزیع این واکسن هستند.
دکتر دیده دار با بیان اینکه ۱۶۰ نفر از دانشکده علوم پزشکی خمین به کووید ۱۹ مبتلا شدند، افزود: تمام این مبتلایان بهبود یافتند و هیچ یک از کادر درمانی که واکسن کرونا دریافت کردند به این بیماری مبتلا نشدند.
وی با اشاره به آغاز ستاد سلامت نوروز در خمین گفت: فعالیت این ستاد از ۲۵ اسفند پارسال آغاز شده و تا ۱۴ فروردین امسال ادامه دارد و بیمارستان شهرستان و مراکز جامع سلامت روستایی آمادگی کامل برای ارائه خدمات به مراجعه کنندگان را دارند.
رییس دانشکده علوم پزشکی خمین اضافه کرد: درمانگاه ها، آزمایشگاه ها و داروخانه ها در روزهای نوروز به صورت نوبتی به شهروندان ارائه خدمات می دهند.
دکتر دیده دار اظهار داشت: سه بیمار مبتلا به کرونای انگلیسی در خمین شناسایی شدند و با اقدامات به موقع و پیگیری های مستمر این بیماران بهبود یافتند و از شیوع بیشتر این بیماری در سطح شهرستان جلوگیری شد.
وی تاکید کرد: شهروندان از مسافرت به شهرهای قرمز به ویژه شهرهایی که کانون بیماری کرونای انگلیسی هستند به طور جدی پرهیز کنند.
رییس دانشکده علوم پزشکی خمین گفت: هدف از محدودیت های ایجاد شده برای سفرحفظ سلامتی مردم و کنترل کووید ۱۹ است و از شهروندان درخواست می شود با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اعلام شده، کادر درمان را در شکست این بیماری یاری کنند.

خمین در وضعیت نارنجی در رنگ بندی کرونا قرار دارد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

یک هزار و 32 هکتار از اراضی ملی استان مرکزی رفع تصرف شد