20 واحد غذایی متخلف در مشهد مهر و موم شد


20 واحد غذایی متخلف در مشهد مهر و موم شد

مشهد- ایرنا- مدیر سلامت و محیط کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از مهر و موم 20 مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی طی 2 روز ابتدای امسال خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه دانشگاه علوم پزشکی مشهد علی اصغر حسنی گفت: در ۲ روز اول سال کارشناسان بهداشت محیط این دانشگاه، ۲ هزار و ۴۰۰ مورد بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و مکان‌های عمومی انجام دادند.

وی با بیان این که همزمان با تعطیلات نوروزی، نظارت بر اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی با شدت بیشتری انجام می‌شود افزود: طی این ۲ روز، ۵۹۷ مورد بازدید از مکانهای عمومی و هزار و ۹۳۲ مورد از مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی انجام و ۲۰ واحد متخلف نیز مهر و موم شد.

مدیر سلامت و محیط کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه بر اساس دستورالعمل کشوری، بازدید از اماکن اقامتی به صورت فعال در مشهد انجام می‌شود گفت: همچنین مراکز تهیه و توزیع موادغذایی، رستوران‌ها، قنادی‌ها، هایپر مارکت و سوپر مارکت‌ها از جمله اماکنی است که مورد بازدید قرار می‌گیرد.

حسنی با بیان این که در قالب بازدیدها هزار و ۸۵۰ کیلوگرم مواد غذایی غیر قابل مصرف کشف و جمع‌آوری شد افزود: در این مدت از ۲۴۵ نانوایی بازدید شد که بر اساس آن ۲۲ اخطار صادر و صاحبان ۳۲ نانوایی نیز به دادگاه معرفی شدند.

وی ادامه داد: آزمایشگاه آب در سطح شهرستانهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد فعال است و روزانه از آب این شهرستانها نمونه برداری می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مجموعه متن و پیام تبریک روز معلم فیزیک