بیش‌از 1500 تُن کالای اساسی در چابهار توزیع شد


بیش‌از 1500 تُن کالای اساسی در چابهار توزیع شد

چابهار- ایرنا- رییس اداره صنعت، معدن و تجارت چابهار گفت: یکهزار و 562 تُن کالای اساسی شامل برنج، شکر، روغن و مرغ منجمد طی یک سال گذشته تا کنون در این شهرستان توزیع و بخشی از مشکلات مردم مرتفع شده است.

حمیدرضا شایان روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: تامین و توزیع کالاهای اساسی به منظور کنترل، نظارت و تنظیم بازار، از اولویت‌های ستاد تنظیم بازار چابهار در سال ۱۳۹۹ بود و با وجود تمامی مشکلات توانستیم اقدامات لازم را در راستای رضایتمندی مردم انجام دهیم.

وی بیان کرد: در راستای توزیع مناسب و یکنواخت کالاهای اساسی با توجه به تصمیمات ستاد تنظیم بازار شهرستان، توزیع کالاها توسط مباشران مختلف در حوزه‌های شهری و روستایی متعدد انجام شده است.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت چابهار گفت:توزیع کالاهای اساسی در سطح شهر چابهار توسط ۴۰ فروشگاه عرضه‌کننده مواد غذایی و در روستاها با کمک اتحادیه تعاونی روستایی از طریق هفت فروشندگی کالا با هماهنگی بخشداران انجام شده و این روند همچنان در سال نو استمرار خواهد داشت.

وی تصریح کرد: طی یک سال گذشته تعداد ۱۲ نشست اصلی و فرعی تنظیم بازار با ۱۰۲ مصوبه در این شهرستان تشکیل شده و از مهمترین مصوبات ستاد می‌توان به برنامه‌ریزی برای ایجاد میادین میوه و تره‌بار، ایجاد بازارهای تخصصی عرضه و فروش آبزیان و مواد پروتئینی و ایجاد مکان‌های ثابت عرضه سیلندر (کپسول) گاز مایع علاوه بر توزیع اشتراکی با سایر نهادها اشاره کرد.

شایان، مجموع گشت‌های مشترک نظارتی توسط نمایندگان ستاد تنظیم بازار در حوزه مختلف را در یکسال اخیر معادل ۵۳۸ مورد عنوان کرد و افزود: علاوه بر هفت هزار و ۴۵۵ مورد بازرسی توسط بازرسان صمت و اتاق اصناف، مجموعا ۷۶۲ پرونده تخلف صنفی به ارزش ۱۳۴ میلیارد تومان تشکیل و برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

وی بیان کرد: همچنین ۳۴ مورد از تخلفات ذکر شده مربوط به حوزه آرد و نان و ۴۳ مورد مربوط به قاچاق و عرضه کالا، خارج از شبکه بوده است.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت چابهار با بیان اینکه طرح نظارتی ویژه نوروز ۱۴۰۰ از ۱۵ بهمن ماه ۱۳۹۹ آغاز و تا ۱۵ فروردین امسال با حضور گروه‌هایی از نمایندگان کارگروه تنظیم بازار و بازرسان صمت و اتاق اصناف در حال انجام بوده، گفت:پیگیری لازم در راستای تامین میوه شب عید شهروندان صورت گرفته و هم‌اینک میزان ۴۰ تُن میوه، شامل سیب درختی و پرتقال توسط اتحادیه تعاونی روستایی‌شهرستان در پنج نقطه پرتردد با نرخ مصوب در حال توزیع است.

به گزارش ایرنا چابهار از توابع سیستان و بلوچستان در فاصله ۷۳۱ کیلومتری زاهدان مرکز این استان واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز