خاموشی موزه‌ها و اماکن تاریخی‌ خراسان رضوی همزمان با ساعت زمین


خاموشی موزه‌ها و اماکن تاریخی‌ خراسان رضوی همزمان با ساعت زمین

مشهد- ایرنا- رییس گروه موزه‌های اداره ‌کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی خراسان رضوی گفت: همزمان با رویداد جهانی ساعت زمین ، برق تمامی اماکن تاریخی، فرهنگی و موزه‌های این استان قطع و لامپهای روشنایی آن خاموش شدند.

محمدرضا پهلوان شنبه شب در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: لامپهای اضافی موزه‌ها و اماکن تاریخی و ‌فرهنگی خراسان رضوی به احترام زمین به مدت یک ساعت از ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه تا ۲۱ و ۳۰ دقیقه امشب خاموش شدند.

وی ادامه داد: موزه بزرگ خراسان، آرامگاه فردوسی و موزه توس، آرامگاه و موزه نادر، آرامگاه و موزه خیام، آرامگاه عطار، بنای تاریخی مذهبی ابوبکر تایبادی از جمله این اماکن هستند که در "ساعت زمین" مدت یک ساعت خاموش شده‌اند.

رییس گروه موزه‌های اداره ‌کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی خراسان رضوی گفت: این اقدام در راستای فرهنگ سازی برای حفظ محیط زیست در مجموعه های تاریخی مهم و شناخته شده در عرصه ملی و بین المللی انجام گردید.

"ساعت زمین" یک رویداد جهانی سازماندهی شده توسط صندوق جهانی طبیعت (World Wide Fund for Nature) است که در آخرین شنبه ماه مارس هر سال میلادی از ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه تا ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه به وقت محلی هر کشور

برگزار می‌شود.

در این چارچوب خانواده‌ها و صاحبان کسب و کار با خاموش کردن چراغها و سایر دستگاه‌های الکتریکی غیرضروری خود به مدت یک ساعت آن را یادآوری می‌کنند.

آرمان نخست این اقدام آگاهی بخشی درباره تغییرات آب و هوایی و نیاز به مصرف محتاطانه انرژی در جهان است.

نخستین گرامیداشت ساعت زمین در ایران سال ۱۳۹۰ با خاموشی چراغهای برج میلاد در تهران انجام شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


یسنا کوچولو را دیده اید؟ / هلیکوپتر امداد برای پیدا شدن دختر گمشده به پرواز در آمد + فی...