رقابت برای ثبت رکوردهای سرعت بین خودروسازی ها اتلاف وقت است!


رقابت برای ثبت رکوردهای سرعت بین خودروسازی ها اتلاف وقت است!

در سال 1988، کالاوی کارز Callaway Cars رکورد غیررسمی سریع‌ترین خودروی جهان را با یک کوروت C4 تقویت شده با توان 898

در سال ۱۹۸۸، کالاوی کارز Callaway Cars رکورد غیررسمی سریع‌ترین خودروی جهان را با یک کوروت C4 تقویت شده با توان ۸۹۸ اسب بخار به نام Sledgehammer به ثبت رساند که طی یک تست توانست به سرعت ۴۱۰ کیلومتر در ساعت برسد. اما بنیانگذار این شرکت، ریوز کالاوی Reeves Callaway می‌گوید که واقعا نمی‌داند دلیل ثبت چنین رکوردهایی چیست.

اگرچه کالاوی هنوز هم خودروهای قدرتمندی تولید می‌کند، حالا که رکوردهای سرعت به بالای ۴۸۰ کیلومتر در ساعت رسیده‌اند، یکی از بزرگترین موانع در ثبت یک رکورد جدید پیدا کردن یک مکان مناسب برای این کار است. کالاوی در این باره گفته است:

مشکل اصلی برای ثبت رکورد سرعت بالا ساخت خودرویی نیست که این کار را انجام بدهد، بلکه پیدا کردن جایی است که بتوان این کار را با خیال راحت در آنجا انجام داد

اگرچه برخی از شرکت‌ها مانند SSC با مدل تواتارا هنوز مشتاق به انجام این کار هستند، بقیه آن‌ها دست از تلاش در این زمینه برداشته‌اند. اگرچه بوگاتی با شیرون رکورد سرعت ۴۹۰ کیلومتر در ساعت را در آلمان ثبت کرد، اما این شرکت فورا اعلام کرد که دوباره این کار را نخواهد کرد.

رقابت برای ثبت رکوردهای سرعت بین خودروسازی ها اتلاف وقت است!آئودی R8

استفان وینکلمن مدیرعامل بوگاتی در سال ۲۰۱۹ گفت: در آینده روی حوزه‌های دیگر تمرکز خواهیم کرد. ... این آخرین تلاش ما برای انجام این کار بود.

SSC نیز پس از اینکه رکورد سرعت ۵۳۱ کیلومتر در ساعتش زیر سؤال رفت، در این زمینه دچار مشکل شده است. پس از آن، این شرکت برای پیدا کردن مکان مناسبی به منظور ثبت رکورد سرعت جدیدش به موفقیت نرسیده است.

حتی پیستی که Sledgehammer در آن رکورد سرعتش را ثبت کرد برای تست سرعت جدید مناسب نیست. برای ثبت رکورد سرعت ۴۸۰ کیلومتر در ساعت، کالاوی گفته باید با سرعتی وارد یک مسیر مستقیم شوید که غیرممکن است. او در ادامه گفته است:

مسیر مستقیم کافی برای ثبت چنین رکوردهای سرعتی وجود ندارد. من نمی‌دانم ثبت رکوردهای سرعت به جز خودنمایی کردن چه هدف دیگری دارد.

او همچنین گفت جایی مانند نمکزار بونویل که می‌توان در آن به سرعت مناسب دست پیدا کرد به دلیل عدم وجود آسفالت جذابیتی ندارد.

در نهایت کالاوی گفت:

به نظرم این موضوع برای مشتریان ما اهمیت زیادی ندارد. به نظرم ثبت رکوردهای سرعت جدید فقط اتلاف وقت است.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

هزینه و اجرت تعمیرات ساینا – 1402