جوند بادغیس در محاصره غذایی طالبان؛ مردم به جرم انتقال نان شکنجه می‌شوند


جوند بادغیس در محاصره غذایی طالبان؛ مردم به جرم انتقال نان شکنجه می‌شوند

شفقنا افغانستان- امرالله صالح؛ معاون اول ریاست جمهور افغانستان می‌گوید، طالبان شهرستان جوند استان بادغیس این کشور را در محاصره غذایی قرار داده‌اند و «مدتی است که آدم‌ها را به جرم انتقال نان شکنجه می‌کنند و حتی می‌کشند». به گزارش خبرگزاری شفقنا افغانستان، صالح امروز (دوشنبه، 9 فروردین) در صفحه فیسبوک خود وعده داده که این محاصره را خواهد شکست. […]

جوند بادغیس در محاصره غذایی طالبان؛ مردم به جرم انتقال نان شکنجه می‌شوندجوند بادغیس در محاصره غذایی طالبان؛ مردم به جرم انتقال نان شکنجه می‌شوند

شفقنا افغانستان- امرالله صالح؛ معاون اول ریاست جمهور افغانستان می‌گوید، طالبان شهرستان جوند استان بادغیس این کشور را در محاصره غذایی قرار داده‌اند و «مدتی است که آدم‌ها را به جرم انتقال نان شکنجه می‌کنند و حتی می‌کشند».

به گزارش خبرگزاری شفقنا افغانستان، صالح امروز (دوشنبه، ۹ فروردین) در صفحه فیسبوک خود وعده داده که این محاصره را خواهد شکست.

او نوشته است: «من با نماینده مردم جوند در پارلمان آقای عبدالبصیر عثمانی موضوع را به تفصیل بحث کردم و تلاش ما برای رسانیدن نان و آذوقه به مردم جوند آغاز یافته است».

صالح از مقاومت ساکنان جوند بادغیس در برابر طالبان ستایش کرده و گفته که این گروه که «شعار کذابانه‌اش دین و شریعت است اینبار تقلید از چنگیز و لشکریان مغول کرده است».

معاون اول ریاست جمهوری افغانستان محاصره اقتصادی جوند بادغیس را لکه ننگ به طالبان توصیف کرده و گفته «چه این گروه صلح کند یا نه نکند این لکه‌ها از جبین ناپاکش دور نخواهد شد».

او گفته که «شماری ساده اندیشانه فکر می‌کنند طالبان امروزی آنهایی که در دوره حاکمیت خود مزرعه‌ها را به آتش می‌کشیدند نیستند و تغییر کرده اند». صالح گفته «طالبان نه تنها تغییر نکرده است بلکه وحشی تر و جاهل تر و عقده مند تر شده است».

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگران زن و مرد شمالی ایرانی / باورتان نمی شود ! + عکس ها و اسامی