ذکر صلوات و دادن صدقه از اعمال معروف در ماه شعبان است


ذکر صلوات و دادن صدقه از اعمال معروف در ماه شعبان است

حجت الاسلام گرایلی با بیان اینکه ذکر صلوات و دادن صدقه از اعمال معروف در ماه شعبان است، گفت: در شرایط شیوع کرونا باید عمل حسنه دادن صدقه به ویژه به خانواده های کم بضاعت فامیل را مورد توجه قرار دهیم چراکه موجب محبت و انس و الفت می شود.

حجت الاسلام والمسلمین «محمد طاهر گرایلی» در گفت و گو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان گفت: ماه شعبان ماهی است که به نام حضرت محمد (ص) نامگذاری شده است و به ایشان تعلق دارد. استاد حوزه و دانشگاه افزود: در ماه شعبان اعمال متفاوتی توصیه شده است و از فضایل و برکات این ماه می توان به این مورد اشاره کرد که اعمالی که در ماه شعبان انجام می شود زمینه ساز حضور در ماه مبارک رمضان است.

وی با بیان اینکه ماه عبان تنها ماهی است که در آن ائمه اطهار (ع) وفات نکرده و یا به شهادت نرسیده اند، افزود: خداوند در ماه شعبان توصیه کرده است تا بسیار توبه کنیم تا زمینه ای برای حضور در ماه مبارک رمضان و بهره مندی از فضایل و برکات این ما باشد. تقرب جستن به پیامبر اکرم (ص) و استغفار زیاد در ماه شعبان توصیه و تاکید شده است. به طوریکه ذکر صلوات در این ماه برابری دارد با ثواب هزار سال عبادت.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه صدقه دادن به فقرا به ویژه اقوام در این ماه بسیار توصیه شده است، گفت: به ویژه در شرایط شیوع کرونا با کمک به خانواده های کم بضاعت به ویژه در میان اقوام، باعث ایجاد مودت و محبت می شود و زمینه انس و الفت را فراهم می کند. روزه گرفتن به ویژه در روزهای دوشنبه و پنجشنبه ماه شعبان بسیار مورد تاکید است و برای هر کدام نیز نمازهایی در نظر گرفته شده است.

حجت الاسلام والمسلمین گرایلی ادامه داد: طلب حاجت از خداوند و ائمه اطهار (ع) در این ماه نیز بسیار مورد تاکید است. البته باید به این موضوع توجه داشته باشیم که برآورده شدن حاجت به معنای آن نیست که هر آنچه که طلب کرده ایم، همان برآورده شود بلکه آنچه که به خیر و صلاح ما است اجابت شود.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: خداوند برای هرکدام از اعمال ماه شعبان، برکات و کراماتی در نظر می گیرد و حاجت دنیوی و اخروی از این جهت است که نیازهای آدمی را براساس اطلاعات و واقعیات است، برآورده سازد.

وی گفت: ذکر صلوات، گرفتن روزه، دادن صدقه، اقامه نمازهای مستحب در ماه شعبان بسیار مورد تاکید قرار گرفته است به طوریکه از امام سجاد (ع) روایت داریم که می فرمایند: ماه شعبان به پیامبر گرامی اسلام تعلق دارد و نجات از آتش جهنم از برکات ماه شعبان است.

پایان پیام/47

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!