تردد نوروزی در استان بوشهر 35 درصد کاهش یافت


تردد نوروزی در استان بوشهر 35 درصد کاهش یافت

بوشهر- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر گفت: تردد نوروزی در این استان از یکم تا 10 فروردین ماه 1400، سه میلیون و 263هزار و 864 مورد در محورهای جاده‌ای بین استانی ثبت شده‌است که نسبت به مدت مشابه در سال 1398، 35درصد کاهش نشان می‌دهد.

سید حمید رضا علم روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: با توجه به شرایط کرونایی شاهد کاهش تردد مسافران نوروزی در محورهای ارتباطی استان بوشهر هستیم.

وی اضافه کرد: براین اساس شمار تردد خودروهای ورودی به این استان نسبت به نوروز سال ۱۳۹۸ به ۳۵۰ هزار و ۲۴۲ خودرو رسیده و کاهش ۴۴درصدی داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: همچنین خودروهای خروجی از این استان نیز از اول تعطیلات تا دهم فروردین ماه جاری به ۳۵۱هزار و ۹۶۷ خودرو رسید که در مقایسه با سال ۹۸، ۴۲.۴۱ درصد کاهش نشان می دهد.

وی بیان کرد: ۶۵ درصد پلاک خودروهای ورودی به استان بوشهر بومی، ۱۶.۷۸ درصد مربوط به استان فارس‌، ۳.۹۹ درصد استان تهران، ۲.۶۱درصد خوزستان، ۲.۲۴درصد اصفهان و کمتر از یک درصد مربوط به استان‌های دیگر است.

علم ادامه داد: سیستم‌های تردد شمار، آنلاین به صورت شبانه‌روزی از نظر نوع خودرو، سرعت و دیگر موارد وسائل نقلیه را شمارش می‌کنند و وضعیت تردد خودروها را در اختیار کاربران جاده‌ای قرار می‌دهند.

وی، از کاهش جابه‌جایی مسافران در ناوگان اتوبوس‌ها خبر داد و بیان کرد: تردد مسافران از طریق ناوگان اتوبوس بین استانی امسال نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۸ با توجه به رعایت پروتکل‌ها کاهش یافته و اتوبوس‌ها برای حمل مسافر با رعایت دستورالعمل بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی از ظرفیت کامل استفاده نمی‌کنند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر با بیان اینکه اتوبوس‌ها در جابه‌جایی مسافر در شهرهای نارنجی با یک سوم ظرفیت فعالیت می‌کنند ادامه داد: اتوبوس‌ها در شهرهای با شرایط زرد با ظرفیت ۵۰ درصدی فعالیت می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اسامی داوران مرحله استانی اعلام شد/ داورانی از جنس هنر و تجربه