محققان یک سیاهچاله با اندازه 55 هزار برابر خورشید را کشف کردند


محققان یک سیاهچاله با اندازه 55 هزار برابر خورشید را کشف کردند

گجت نیوز محققان دانشگاه ملبورن توانستند یک سیاهچاله با اندازه 55 هزار برابر خورشید را در فاصله 3 میلیارد سال نوری با سیاره زمین کشف کنند. محققان دانشگاه ملبورن به کمک ردیابی نور اشعه گاما موفق شدند یک سیاهچاله را با اندازه 55 هزار برابر خورشید در فاصله 3 میلیارد سال نوری با سیاره زمین کشف کنند.... نوشته محققان یک سیاهچاله با اندازه 55 هزار...

محققان دانشگاه ملبورن توانستند یک سیاهچاله با اندازه ۵۵ هزار برابر خورشید را در فاصله ۳ میلیارد سال نوری با سیاره زمین کشف کنند.

محققان دانشگاه ملبورن به کمک ردیابی نور اشعه گاما موفق شدند یک سیاهچاله را با اندازه ۵۵ هزار برابر خورشید در فاصله ۳ میلیارد سال نوری با سیاره زمین کشف کنند. محققان برای این سیاه چاله نام گلدی لاکز (Goldilocks) را در نظر گرفتند.

جزئیات کشف یک سیاهچاله در فاصله ۳ میلیارد سال نوری زمین

پروفسور اریک ترین از دانشگاه موناش در این خصوص عنوان کرد اندازه این سیاهچاله متوسط بوده و احتمالا قدمت آن به سال‌های اولیه تشکیل دنیا و قبل از پیدایش اولین ستاره و کهکشان‌ها برمی‌گردد.

سیاه چاله‌های متوسط در طول زمان باعث ایجاد ابرسیاه چاله‌هایی خواهند شد که در قلب کهکشان‌ها جای دارند. البته این سیاه چاله کشف شده حدود ۳ میلیارد سال نوری با زمین فاصله دارد، اما محققان پیش‌بینی می‌کنند در کهکشان راه شیری حدود ۴۶ هزار سیاه چاله متوسط وجود خواهد داشت.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

پویایی در تولید و اشتغالزایی؛ ضرورت توجه به دانش بنیان‌ها را افزایش داده