امام جمعه سنندج: مسوولان برای رفع مشکلات مردم دست بکار شوند


امام جمعه سنندج: مسوولان برای رفع مشکلات مردم دست بکار شوند

سنندج - ایرنا - امام جمعه سنندج گفت: مسوولان باید ضمن رفع مشکلات اقتصادی مردم، در راستای تحقق شعار امسال رهبر معظم انقلاب با جدیت گام بردارند و در این رابطه از هیچ کوششی دریغ نکنند.

به گزارش ایرنا، ماموستا فایق رستمی در خطبه‌های نمازجمعه سنندج اظهار داشت: همه مسوولان و دستگاه‌های مختلف، احساس مسوولیت کرده و برای تحقق شعار امسال رهبری، از تولیدکنندگان داخلی حمایت کنند و موانع را از سر راه فعالان این عرصه بردارند.

وی بر لزوم رفع مشکلات اقتصادی، تورم و گرانی در کشور تاکید کرد و افزود: فقر و بیکاری، برای جامعه خطرناک است و همه باید دلسوزانه برای ارتقای وضعیت معیشت مردم و رفع مشکلات اقتصادی، تمام تلاش خود را بکار گیرند، چراکه داشتن رفاه و آسایش حق مردم است.

امام جمعه سنندج به حدیثی از پیامبر(ص) مبنی بر تاثیر فقر در افزایش جرم و حتی کفر، اشاره کرد و یادآور شد: دولت و دستگاه‌های مسوول وظیفه دارند، دلسوزانه و با تمام توان، قدرت خرید مردم را بالا ببرند تا شاهد افزایش آسیب‌های اجتماعی و انحراف و جرم در جامعه نباشیم.

ماموستا رستمی خواستار کنار هم بودن مردم و مسوولان برای پیشرفت کشور شد و اضافه کرد: امروز به برکت نظام اسلامی و تلاش نیروهای نظامی و انتظامی، شاهد امنیت پایدار در کشور هستیم و باید قدردان ازخودگذشتگی نیروهای امنیتی به ویژه سربازان گمنام امام زمان باشیم.

وی به حماسه همه‌پرسی ۱۲ فروردین و رای ۹۸ درصدی مردم به جمهوری اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: این روز نماد سند آزادی و حریت مردم ایران از سلطه استعمار است و امروز در سایه جمهوری اسلامی، کشورمان یکی از قدرت‌های بزرگ منطقه‌ای و جهانی است.

خطیب جمعه خواستار توجه مردم به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی شد و افزود: امیدواریم با کمک مردم و دستگاه‌های مختلف به ویژه کادر درمان، شاهد نابودی ویروس کرونا در چند ماه آینده باشیم.

رهبر معظم انقلاب سال ۱۴۰۰ را سال تولید، پشتیبانی، مانع زدایی ها نامگذاری کردند.

نماز جمعه سنندج هر هفته در مسجد دارالحسان سنندج که در ضلع شمالی خیابان امام خمینی(ره) واقع شده، برگزار می‌شود.

مسجد دارالاحسان سنندج از مساجد قدیمی کشور محسوب می شود و برابر کتیبه‌های موجود در بنای آن، این مسجد سال ۱۲۲۷ هجری قمری توسط امان الله خان اردلان والی کردستان ساخته شده و از نظر فضاهای موجود مشتمل بر ۲ ایوان شرقی و جنوبی، گلدسته های موجود بر بالای ایوان شرقی، صحن مرکزی، ۱۲ حجره اطراف، شبستان ستوندار با ۲۴ ستون سنگی مارپیچ است.

در سال های اخیر به دلیل افزایش تعداد نمازگزاران صحن جدید این مسجد در پنج طبقه نیز احداث شده و زنان و مردان مومن سنندجی هر هفته نماز وحدت بخش جمعه را در این مکان اقامه می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صد سند از آلمان هیتلری: انگیزه های جنگ جهانی دوم