یادی از یک نوستالژی: NFS Underground 2


یادی از یک نوستالژی: NFS Underground 2

سال 2004 شرکت بازی‌های ویدیویی Electronic Arts یک بازی ریسینگ آرکید به نام Underground2 را برای کامپیوتر به بازار عرضه کرد. با وجود اینکه داستان خاصی در آن وجود ندارد ولی بنا بر شنیده‌ها، در ادامه اتفاقات نسخه قبل یعنی Underground، پس از اینکه بازیکن همه مسابقه‌دهنده‌ها را شکست داد، یک پیام از طرف شخصی … The post یادی از یک نوستالژی: NFS...

سال ۲۰۰۴ شرکت بازی‌های ویدیویی Electronic Arts یک بازی ریسینگ آرکید به نام Underground2 را برای کامپیوتر به بازار عرضه کرد. با وجود اینکه داستان خاصی در آن وجود ندارد ولی بنا بر شنیده‌ها، در ادامه اتفاقات نسخه قبل یعنی Underground، پس از اینکه بازیکن همه مسابقه‌دهنده‌ها را شکست داد، یک پیام از طرف شخصی ناشناس به دستش می‌رسد و از او می‌خواهد برایش مسابقه بدهد.

یادی از یک نوستالژی: NFS Underground 2

شاید Underground2 گرافیک خیره‌کننده‌ای نداشته باشد ولی در دوره‌ای که چشم به این جهان گشود در سطح قابل قبولی ظاهر شد و توانست رکورد فروش را در بریتانیا از آن خود کند. چیزی که این بازی را تا سال‌ها و تا زمان ارائه NFS Payback و Forza Horizon بی‌رقیب نگه داشت، حالت Open World بود.

افزون بر این مورد قابلیت شیفت دستی، شخصی‌سازی و تیونینگ خودروهای اسپرت معروف دهه ۹۰ مانند WRX، Skyline، Supra، EVO و RX7 حتی هنوز هم یک امتیاز ویژه نسبت به بسیاری از بازی‌های مسابقه‌ای محسوب می‌شود.

یادی از یک نوستالژی: NFS Underground 2

برای پیشبرد مراحل بازی بازیکن باید یک خودرو انتخاب کرده و همواره در بالاترین سطح تیون فنی و ظاهری نگه دارد تا از طرف مجله‌های خودرویی، برای عکس گرفتن از او دعوت شود و پس از آن است که مسابقات، نقشه‌ها و خودروهای جدید ظاهر می‌شوند.

همچنین بازیکن می‌تواند در مواقع بی‌پولی به مسابقات خیابانی روی بیاورد و اگر مهارت خوبی داشته باشد پولی اندوخته کند وگرنه اوضاع مالی بدتر خواهد شد.

ارتقای پیشرانه، گیربکس، لاستیک‌ها، کیت‌های بدنه، رینگ، کالیپر ترمز، پنوماتیک، سیستم صوتی، برچسب و استیکر و … همه با تنوع و ظرافت خاصی طراحی شده‌اند تا هر نوع سلیقه‌ای را پوشش دهد.

یادی از یک نوستالژی: NFS Underground 2

یکی از بخش‌های بسیار جالب Underground تست داینو است که مشخصات آماری مانند قدرت، گشتاور و شتاب ۰-۱۰۰ و ۰-۶۰ را به شما اعلام می‌کند؛ سپس می‌توانید برای هر نوع مسابقه (درگ، دریفت، اسپرینت و…) تنظیمات مخصوص به کار بگیرید و از آئرودینامیک تا تأخیر توربو را دست‌خوش تغییر کنید تا بهترین پرفورمنس ممکن را داشته باشید.

با اینکه بازی بسیار متنوع بوده و به جزئیات به‌خوبی توجه شده اما ضعف‌هایی نیز وجود دارد مانند نبود Damage و پلیس یا ترافیک کم. با این وجود گیم‌پلی بسیار جذاب بوده و شما را به حال و هوای فیلم‌های Fast furious و درگ‌های خیابانی تورِتو و برایان اکانر و دریفت‌های هان در توکیودریفت می‌برد.

یادی از یک نوستالژی: NFS Underground 2

اگر ترغیب به دوباره بازی کردن شدید، اجازه بدهید این راهنمایی را به شما بدهم که اگر در یک مرحله همه مسابقات را بردید و خودروی‌تان بالاترین امتیاز تیونینگ را داشت اما هنوز مرحله و مسابقات جدید برای شما باز نشد، مسابقات خیابانی انجام دهید تا زمانی که یکی از حریف‌هایتان پس از باخت از شما، یک قطعه با امتیاز بالا به شما هدیه بدهد؛ پس از نصب قطعه مراحل برای شما باز می‌شود.

همچنین برای نصب خودروهای جدید می‌توانید سایت nfscars.net را باز کنید و مودهای موجود را دانلود کرده و مطابق فایل راهنمایی که همراه مود است خودروهای مختلف را نصب کنید.

یادی از یک نوستالژی: NFS Underground 2

به سبب آینده ناخوشایند، هزینه‌های گزاف سیستم‌های گیمینگ و مخارج وحشتناک خودرو برای ما ایرانی‌ها، این بازی یکی از بهترین راه‌ها برای دمی کنار کشیدن از دنیای واقعی و راندن یک خودروی رؤیایی است؛ متأسفانه.

شما از کدام بازی لذت می‌برید؟

نویسنده: آرین (twt: ronin27th)

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل