روز طبیعت متفاوت در کهگیلویه و بویراحمد


روز طبیعت متفاوت در کهگیلویه و بویراحمد

یاسوج- ایرنا- روز طبعیت امسال در کهگیلویه و بویراحمد به علت افزایش بی رویه آمار مبتلایان به ویروس کرونا نسبت به سالهای قبل متفاوت بود.

به گزارش ایرنا، با توجه به اعلام ورود کهگیلویه و بویراحمد به پیک چهارم کرونا و شیوع گسترده این بیماری دراین استان بسیاری از مردم به خاطر خود و هموطنانشان در خانه مانند تا شاید کمکی به قطع زنجیره کرونا کرده باشند.

با توجه به گزارش خبرنگار میدانی ایرنا،بسیاری از مردم شهر یاسوج که هر ساله در روز طبیعت بوستان ها و مراکز گردگشی این شهر توریستی مملو از جمعیت بود، عادی انگاری و سهل انگاری را کنار گذاشته و خطرت شیوع کرونا و پیامدهای ناگواری ابتلا به این بیماری را درک کرده و امسال در روز ۱۳ بدر همانند سال گذشته از رفتن به پارک‌ها، اماکن گردشگری و تفرجگاه‌ها طبیعی خود داری کنند تا از شیوع روز افزون بیماری کرونا در استان جلوگیری شود.

یکی از مناطقی که در سالهای قبل از کرونا در کهگیلویه و بویراحمد در روز طبیعت مملو از جمعیت بود،تفرجگاه سرنجل کل بود که در این روز جایی برای سوزن اندختن نبود،اما امروز در روز طبیعت ۱۴۰۰ حتی یک نفر هم به این تفرجگاه زیبا نرفته است.

اگر چه برخی از افراد هم نتوانستند امروز را در خانه بمانند و بعد از یک سال در خانه ماندن دل به طبیعت زدند،اما تعدادی از این افراد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کردند: سعی می کنند فاصله اجتماعی را رعایت و به طبیعت هم آسیب نزنند.

محمد علیاری افزود: ما هیزم و سایر وسایل مورد نیاز را از خانه آورده ایم که آسیبی به درختان نزنیم و بعد از رفتن هم آتش را خاموش و زباله ها را جمع آوری می کنیم.
با توجه به اینکه شهرستان گچساران در وضعیت قرمز و شهرستان بویراحمد در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارد، مسئولان توصیه کردند مردم برای حفظ سلامتی خود و دیگران در خانه بمانند تا از شیوع دوباره ویروس کرونا جلوگیری شود.

فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: روز طبیعت ورود و خروج خودرو ها در شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع است و با جریمه ۵۰۰ و یک میلیون تومانی روبرو خواهند شد.

سردار کیقباد مصطفایی افزود:مردم برای قطع زنجیره کرونا امسال هم مانند سال گذشته روز طبیعت در خانه بمانند تا خاطره خوشی برای خود و خانواده رقم بزنند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای جلوگیری از ورود مردم به مناطق گردشگری در روز طبیعت و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا ​ ۸۰ منطقه گردشگری در این استان مسدود شده است.

محمد حسین زاده اظهار داشت: تمامی تفرجگاه های گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد تعطیل و هیچ گونه خدماتی در آنها ارایه نمی شود.

وی افزود: تفرجگاه های گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد برای جلوگیری از شیوع کرونا تا ۱۵ فروردین تعطیل است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز اظهار داشت:با توجه به سیر صعودی تعداد مبتلایان به کرونا در استان برگزاری دورهمی‌ها و شرکت در اجتماعات و همچنین حضور مردم در روز ۱۳ فروردین در اماکن، تفرجگاه‌ها و پارک‌های استان ممنوع بوده و با متخلفان طبق قانون برخورد می‌شود.

احد جمالی از مردم کهگیلویه و بویراحمد خواست برای حفظ سلامتی خود و دیگران و همچنین قطع زنجیره شیوع کرونا در این روز در خانه بمانند و از رفتن به طبیعت خود داری کنند.

وی افزود: افزایش تعداد مبتلایان به کرونا و سیر صعودی این بیماری در کهگیلویه و بویراحمد نتیجه به توجهی برخی افراد و حضور در بازار برای خرید عید و همچنین دور همی‌های خانوادگی در تعطیلات نوروز دانست.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: آیین های عزا و عروسی بدون رعایت دستور العمل‌های بهداشتی و با ساده انگاری و عادی انگاری کرونا این اجتماعات کانون انتشار بیماری کرونا شده است.

برخورداری از طبیعت چهار فصل کهگیلویه و بویراحمد را یکی از شلوغ ترین استان های کشور در تعطیلات نوروز تبدیل کرده بود.

در ۲ سال اخیر با شیوع بیماری کرونا تفرجگاه های کهگیلویه و بویراحمد بر روی مسافران و گردشگران بسته شده است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

کارگاه‌های فرهنگی واجتماعی می‌تواند سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی شود