کارشناسی‌های دقیق را به اتاق کرمان واگذار می‌کنیم


کارشناسی‌های دقیق را به اتاق کرمان واگذار می‌کنیم

کرمان - ایرنا - معاون حقوقی و امور مجلس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به توان بالای پژوهشی و تحقیقاتی اتاق کرمان، گفت: هر زمان که در اتاق ایران نیاز به کار کارشناسی دقیق داریم فعالیت‌ها را به اتاق کرمان واگذار می‌کنیم.

سیدجواد زمانی روز دوشنبه در نشست با رئیس و دبیر هیات رئیسه اتاق و رئیس و کارشناسان مرکز مطالعات و پژوهش های اقتصادی اتاق کرمان افزود: اتاق کرمان بسیار فعال است و نسبت به برخی اتاق ها با درآمد و مشاوران بسیار، پیشروتر عمل می کند و موفق است.

وی با اشاره به اینکه اتاق کرمان در طول ریاست محسن جلال پور قوی بود و ترس از ضعیف شدن این اتاق با استعفای رئیس سابق وجود داشت، اظهار داشت: پس از جلال پور، نه تنها اتاق کرمان ضعیف نشد بلکه خوب پیش رفته و در انجام مسئولیت های کارشناسی یکی از گزینه های مناسب است.

زمانی، تصریح کرد: از آنجا که اتاق نه در قدرت و نه وابسته به قدرت است، اگر فعالیت های پژوهشی و تحقیقاتی خود را به خوبی انجام دهد می تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

ییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان نیز با تاکید بر اینکه این مجموعه باید در موقعیت تاثیرگذار قرار داشته باشد، افزود: اتاق کرمان همواره سعی داشته در تصمیمات استانی تاثیرگذار باشد که شواهد نشان از این تاثیرگذاری دارد.

سیدمهدی طبیب زاده با اشاره به اینکه استاندار کرمان به مشورت سازمان های دولتی با اتاق کرمان برای تصمیم گیری ها و انجام فعالیت ها تاکید کرده است، ادامه داد: برای استمرار این جایگاه همواره باید نظرات کارشناسی و مبنی بر دانش ارائه داد و از تشکیل مثلث دانشگاه، دولت و بخش خصوصی غافل نبود.

رئیس مرکز پژوهش‌های اتاق ایران، گفت: در این مرکز قرار نیست پژوهش های گذشته یا شبیه به آن را انجام دهیم بلکه در صددیم به مرکزی هماهنگ کننده بین اتاق های کشور تبدیل شود.

محمد قاسمی اظهار داشت: اتاق های استان ها مخزن های ارزشمند بهره برداری نشده هستند و امیدواریم با کمک همه اتاق ها بتوان دانش ضمنی را با دانش دانشگاهی تلفیق و به سند سیاستگذاری تبدیل کنیم.

وی خاطرنشان کرد: باید پژوهش ها و تغییرات در زمینه افزایش عضویت ها در اتاق صورت گیرد تا هر فردی با هر میزان نیاز به فعالیت های اتاق بتواند پاسخ خود را از این مجموعه دریافت کند. قاسمی افزود: نظام آمار و اطلاعات بخش خصوصی را تا یک سال آینده راه اندازی خواهیم کرد تا حداقل از داده های اعضای خود به صورت برخط آگاه باشیم. رئیس مرکز پژوهش‌های اتاق ایران ادامه داد: برای سال جاری باید برنامه ها را بر اساس خروجی مدنظر برنامه هفتم توسعه در نظر داشته باشیم و فرصت های سرمایه گذاری می تواند از اولویت‌ها باشد.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش های اقتصادی اتاق کرمان به بیان برخی فعالیت های این مرکز پرداخت و گفت: راه اندازی شورای پژوهشی متشکل از ۱۰ نفر خبره و کارشناس، پایش محیط کسب و کار و عارضه یابی واحدهای تولیدی، اقدامات مربوط به راه اندازی پنجره واحد سرمایه گذاری، ایجاد ساز و کار قوی و موثر برای صادرات، اجرای نظام پیمانکاری فرعی و مهارت افزایی از جمله این فعالیت ها بوده که در سال جاری نیز ادامه خواهد یافت.

محمدجواد رستمی تصریح کرد: در سال جاری قصد داریم سامانه فرصت را برای تعامل بیشتر صنعت و دانشگاه و همچنین اندیشکده نوآوری را راه اندازی کنیم، فعالیت های استارت آپی را نیز باید متناسب با نیاز صنایع و واحدهای تولیدی توسعه داد.

در این نشست گزارش های مرکز مطالعات و پژوهش های اقتصادی اتاق کرمان در حوزه‌های شورای پژوهشی، راهکارهای بهبود مولفه اجرای قراردادها در شاخص DB، اندیشکده انرژی، اندیشکده تدبیر آب ایران، پایش محیط کسب و کار، نشر، توسعه کسب و کارهای نوین و پنجره واحد سرمایه گذاری ارائه شد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل