77 بیمار دیالیزی در استان همدان بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند


77 بیمار دیالیزی در استان همدان بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند

همدان- ایرنا- مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان همدان گفت: 85 بیمار دیالیزی از آغاز شیوع کرونا تاکنون به این ویروس مبتلا شدند که از این تعداد 77 تن جان خود را از دست دادند.

ابوالفتح میرزایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مصرف داروهای متعدد و پایین بودن توان و قدرت جسمی، آسیب پذیری بیماران کلیوی در برابر ویروس کرونا را نسبت به سایر افراد بیشتر کرده است.

وی اضافه کرد: بیشترین بیماران دیالیزی که جان خود را از دست دادند بالای ۴۰ سال سن دارند چرا که شمار افراد زیر ۴۰ سال دارای نارسایی کلیوی اندک است.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان همدان اظهار داشت: ۶۴۶ بیمار دیالیزی در این استان زیر مجموعه این انجمن بوده که از نظر جنسیت ۵۵ درصد آنان زن و ۴۵ درصد آنها مرد هستند.

میرزایی گفت: همچنین ۱۴۷ بیمار جدید در همدان شناسایی شدند که در حال حاضر به وضعیت نارسایی کلیه نرسیدند اما به زودی فرایند دیالیز آنها به علت مشکلات کلیوی آغاز می شود.

وی با بیان اینکه ۵۸۹ بیمار پیوندی در این استان وجود دارد اظهار داشت: به علت شیوع ویروسی کرونا، آمار پیوند عضو در همدان یکسال گذشته نسبت به سال ماقبل ۵۰ درصد کاهش یافت.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان همدان یادآوری کرد: ۲۱ بیمار کلیوی در این استان سال گذشته نسبت به پیوند عضو در تهران اقدام کردند که هشت نفر، از بیماران مرگ مغزی عضو پیوندی دریافت کرده و ۱۳ بیمار از افراد داوطلب و زنده، عضو پیوندی دریافت کردند.

میرزایی افزود: به دنبال انجام فرایند آزمایش، دریافت تاییدیه پزشکی و انجام مشاوره، در حال حاضر ۲۳ بیمار کلیوی در استان همدان آماده پیوند عضو بوده و منتظر اهدا کننده هستند.

براساس آخرین رنگ بندی اعلام شده در استان همدان، شهرستان های نهاوند و تویسرکان در وضعیت قرمز، کبودراهنگ و فامنین در وضعیت نارنجی و ۶ شهرستان دیگر استان در شرایط زرد کرونایی قرار دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دکتر سمیرا آل سعیدی کیست؟