بستری‌های کرونا در کرمانشاه بیش از 2 برابر شده است


بستری‌های کرونا در کرمانشاه بیش از 2 برابر شده است

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در مقایسه با اوایل فروردین، تعداد موارد بستری روزانه مربوط به کرونا در بیمارستانهای استان حدودا دو برابر و تعداد تست‌های مثبت سرپایی نیز دو تا سه برابر افزایش داشته است.

دکتر محمودرضا مرادی در نشست ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی که امروز(16 فروردین) به صورت ویدئوکنفرانس با حضور روسای بیمارستانها و شبکه های بهداشت و درمان شهرستانها برگزار شد، اظهار کرد: متاسفانه وضعیت بیماری کووید در کشور و استان وضعیت نامطلوبی پیدا کرده و تعداد بستری و ابتلا و مرگ و میر در حال افزایش است که با شرایط موجود انتظار می رود وضعیت از این بدتر نیز بشود.

وی افزود: بر اساس آمارها، در مقایسه با اوایل فروردین تعداد موارد بستری روزانه مربوط به کرونا در بیمارستانهای استان حدود دو برابر و تعداد تست های مثبت سرپایی نیز دو تا سه برابر افزایش داشته است.

مرادی ادامه داد: مجموع بستری های مربوط به کرونا در استان به بیش از دو برابر رسیده و سیر تصاعدی پیدا کرده و در صورت تداوم این روند ممکن است وضعیت از پیک سوم کرونا نیز بدتر شود و این در حالیست که آثار مسافرت‌ها و دید و بازدیدهای نوروزی در هفته های آینده خود را نشان می دهد و انتظار می رود همچنان بر تعداد بیماران اضافه گردد.

مرادی با اشاره به قرمز و نارنجی شدن وضعیت کرونایی تعدادی زیادی از شهرستانهای استان، گفت: در شهرستانهای قرمز و نارنجی نظارت بر اجرای مصوبات ستاد ملی و استانی کرونا باید بسیار سخت گیرانه باشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان اظهار کرد: مواردی از جمله ماه مبارک رمضان و برگزاری مراسم شب‌های قدر و انتخابات نیز در پیش است که با توجه به وضعیت بیماری کووید در استان بسیار نگران کننده خواهد بود. البته در این خصوص در ستاد استانی کرونا تصمیمات مناسب در راستای حفظ سلامت شهروندان اتخاذ خواهد شد.

وی با بیان اینکه روسای شبکه‌های بهداشت و درمان باید با همکاری فرمانداران در خصوص رعایت جدی پروتکل های بهداشتی در شهرستانها اقدامات لازم را انجام دهند، گفت: در شهرستانهایی که در وضعیت قرمز و نارنجی قرار دارند تنها مشاغل گروه یک اجازه فعالیت دارند و در سایر موارد نیز باید بر اساس مصوبات ستاد ملی و استانی کرونا بسیار سخت گیرانه عمل شود.

وی همچنین با تاکید بر تسریع در جواب دهی آزمایش های کرونا، گفت: جواب دهی آزمایش های "پی سی آر" انجام شده باید به صورت روزانه و به روز شود و موارد مثبت در کوتاهترین زمان ممکن شناسایی شوند.

مرادی با بیان اینکه واکسیناسیون کرونا باید با سرعت بیشتری انجام گیرد تا پرسنل با اطمینان خاطر بیشتر خدمات لازم را به بیماران ارایه دهند، گفت: واکسیناسیون کرونا بر اساس پروتکل تعیین شده در حال انجام است و در حال حاضر ۸۴۰۰ نفر از کارد درمان واکسینه شده اند.

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

شیمیل ها چه افرادی هستند؟