فرهنگ، زیربنای توسعه و تقویت‌کننده هویت جامعه است


استاندار قزوین فرهنگ را زیربنای توسعه همه جانبه و تقویت کننده هویت جامعه...
استاندار قزوین فرهنگ را زیربنای توسعه همه جانبه و تقویت کننده هویت جامعه دانست و گفت: برای رسیدن به توسعه و پیشرفت در حوزه‌های مختلف باید سرمایه‌گذاری‌های لازم در حوزه‌های فرهنگی صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ هدایت‌الله جمالی‌پور، استاندارقزوین در دیدار نوروزی با مدیر کل و شورای معاونان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، بیان کرد: سیاستگذاری در حوزه فرهنگ نیازمند نگاه جامع و همه جانبه است و باید از درون خانواده تا جامعه و به ویژه آموزش و مدرسه و دانشگاه را دربرگیرد تا تمام مناسبات و ماهیت درونی جامعه و کشور را سامان بخشد.

او، نخستین گام در توسعه کشور را پرداختن به فرهنگ دانست و خاطرنشان کرد: همه مسائلی که امروزه با آن مواجه هستیم به این خاطر است که در حوزه فرهنگ برنامه ریزی دقیق و استراتژی جامع و واحدی در کشور وجود ندارد و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به تبع آن اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان می تواند نقش مهمی در این راستا ایفا کند.

استاندار قزوین افزود: هم افزایی دستگاه ههای فرهنگی در این زمینه بسیار مهم است و همه اقدامات در حوزه فرهنگ باید در یک راستا باشد تا بتوانیم شاهد اثرگذاری بیشتر آن در جامعه باشیم.

جمالی پور با بیان اینکه ما دارای یک پیشینه غنی تاریخی و فرهنگی هستیم که به عنوان پشتوانه مستحکمی در این زمینه است، گفت: سند توسعه فرهنگی استان می تواند نقشه راهی برای دستیابی به اهداف والای فرهنگی در قزوین باشد و تمامی اسناد بالادستی جامعه براساس این سند حرکت می‌کنند و به همین لحاظ باید از ظرفیت بخش‌های مختلف و نخبگان جامعه در این راه بهره لازم را ببریم.

استاندار قزوین در پایان از اقدامات و عملکرد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در طول سال گذشته قدردانی کرد.

در ابتدای این دیدار محمد حسین اسماعیلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گزارشی از عملکرد سال گذشته و همچنین برنامه های سال جاری این اداه کل ارائه و از حمایت ها و همراهی های مجموعه استانداری تقدیر کرد.

48

کد خبر 1502045
روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته