دستگیری مجرمان سایبری آران و بیدگل 133 درصد افزایش یافت


دستگیری مجرمان سایبری آران و بیدگل 133 درصد افزایش یافت

کاشان - ایرنا - فرمانده انتظامی آران و بیدگل گفت: دستگیری مجرمان سایبری این شهرستان در سال 1399 نسبت به 1398، 133 درصد افزایش یافت.

به گزارش ایرنا، سرهنگ علی اصغر محمدی عصر سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به افزایش ۱۵ درصدی پرونده‌های جرایم سایبری آران و بیدگل افزود: کشف این پرونده‌ها نیز در سال گذشته، ۷۴ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: اولویت پرونده‌های جرایم سایبری به ترتیب کلاهبرداری اینترنت، برداشت اینترنتی غیر مجاز و مزاحمت اینترنتی بود که نزدیک به ۱۳۰ میلیون تومان مبالغ برداشت شده از حساب مردم با اقدام‌های انجام شده بازگردانده شد.

فرمانده انتظامی آران و بیدگل با بیان اینکه پارسال ۲۵ باند سرقت در این شهرستان متلاشی و سارقان دستگیر شدند گفت: سال گذشته، کشف جرایم ۲۱ درصد و دستگیری مجرمان ۲ درصد افزایش داشت که در زمینه مواد مخدر نیز ۲۸ درصد افزایش کشف و ۲ درصد افزایش دستگیری ثبت شد.

وی با اشاره به مراجعه ۱۷ هزار و ۵۱۵ نفر به کلانتری‌های آران و بیدگل در سال گذشته افزود: در این زمینه چهار هزار و ۱۱۲ پرونده قضایی در کلانتری‌ها تشکیل و چهار هزار و ۸۵۰ فقره احکام قضایی اجرا شد.

سرهنگ محمدی افزود: حدود ۱۵ هزار تماس از آران و بیدگل با فوریت های ۱۱۰ انجام شد که واحد گشت این فرماندهی جهت بررسی و کمک به شهروندان در صحنه حاضر گردیده است.

وی ادامه داد: در سال ۹۹ در تصادفات فوتی ۳۳ درصد، تصادفات جرحی یک درصد و تصادفات خسارتی ۱۶ درصد کاهش داشتیم و در نوروز ۱۴۰۰ نیز در زمینه تصادفات شاهد کاهش ۱۷ درصدی بودیم.

فرمانده انتظامی شهرستان آران و بیدگل خاطرنشان کرد: با تلاش شبانه‌روزی کارکنان این فرماندهی در تعطیلات نوروز ۱۴۰۰ شاهد کاهش ۲۷ درصدی جرایم در این شهرستان بودیم که امید است مردم شهرستان این مهم را به عنوان عیدی از نیروی انتظامی بپذیرند.

شهرستان آران و بیدگل با جمعیت افزون بر ۱۰۳ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۲۱۵ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هوای روز جمعه اصفهان آلوده است