87 میلیارد ریال  صرف عمران روستاهای بخش مرکزی ابرکوه شد


87 میلیارد ریال  صرف عمران روستاهای بخش مرکزی ابرکوه شد

یزد  - ایرنا - بخشدار مرکزی ابرکوه گفت: با صرف 87 میلیارد ریال سال 1399، 30 طرح عمرانی در روستاهای این بخش برای تامین زیرساخت ها ، رفاه ،تشویق مردم به ادامه حضور و بازگشت آنها از شهر به روستا اجرا شد.

محمود حاصلی رو چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: این طرح ها در قالب طرح هادی در ۱۹ روستا با همکاری دهیاری ها و مشارکت شوراهای اسلامی و سایر دستگاه های اجرایی شهرستان اجرا شد و بیشتر شامل آسفالت معابر، ایجاد فضای سبز ، ساماندهی ورودی روستاها ، احداث زمین چمن مصنوعی ، تملک و بازسازی ساختمان بوم‌گردی، ساخت بوستان، پیاده روسازی و ساخت سالن چند منظوره است.

وی با بیان اینکه نعمت آباد یکی از روستاهای بخش مرکزی ابرکوه است ،خاطرنشان کرد: باتوجه به برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در ۲۸ خردادماه امسال برای نخستین باررای گیری انتخابات به صورت سیار در این روستا نیز برگزار می‌شود.

این روستا حدود ۴۰ خانوار جمعیت دارد و با رای گیری انتخابات ریاست جمهوری در صورت وجود شرایط لازم کد روستایی برای ایجاد دهیاری صادر می شود.

بخشدار مرکزی ابرکوه ادامه داد: بسترسازی برای تحقق مدیریت مطلوب روستایی، ساماندهی و ارتقای خدمات و ساماندهی وضعیت فنی و عمرانی از جمله ارتقای شاخص های توسعه روستایی است.

بخشدار مرکزی ابرکوه با بیان اینکه پروژه های اجرایی در روستاها از سوی دهیاری ها و با نظارت مستمر شوراها زیرنظر بخشداری انجام می شود، یادآورشد: بر اساس سیاستگذاری های درست دولت در هفت سال گذشته هم اکنون تعدادی پروژه های عمرانی در روستاهای این بخش در دست اجراست.

بخشدار ابرکوه یادآورشد : با نگاه ویژه دولت در هفت سال گذشته به روستاها شاهد تحول شگرفی در توسعه روستاها و همچنین ماندگاری مردم در مناطق روستایی این شهرستان هستیم.

بخش مرکزی ابرکوه دارای ۲۰ روستا با جمعیتی بیش از ۱۰ هزارنفر است و شغل بیشتر ساکنان آن کشاورزی و دامپروری است.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در ۱۴۰کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

حال 102 بیمار کرونایی یزد وخیم است