استاندار خراسان جنوبی: مراکز پژوهش آموزش و پرورش تقویت شود


استاندار خراسان جنوبی: مراکز پژوهش آموزش و پرورش تقویت شود

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: مراکز پژوهش آموزش و پرورش باید تقویت شود تا دانش‎آموزان در روند توسعه استان سهیم باشند.

حمید ملانوری روز چهارشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی افزود: ایده‌پردازی، نوآوری و خلاقیت باید در برنامه‌های توسعه‌ای استان مورد توجه قرار گیرد و این امر جز با تقویت پژوهش‌سراها محقق نمی‌شود.

وی ادامه داد: باید این انگیزه در دانش‌آموز ایجاد شود که می‌تواند در روند توسعه استان تاثیرگذار باشد و دانش‌آموزان نخبه می‌توانند در بحث کشاورزی، صنعت و معدن و دیگر حوزه‌ها ایده‌پرداز باشند.

ملانوری با بیان اینکه صرفا با تقویت تجهیزات پژوهش‌سراها نمی‌توان ایجاد خلاقیت کرد افزود: با ایجاد انگیزه در دانش‌آموزان و معرفی ۱۰ ایده برتر به ستاد توسعه خاوران و اهدا جایزه برتر سال می‌توان این نوع از انگیزه‌ها را ایجاد کرد.

وی با تاکید اینکه پژوهش‌سراها باید تولید ایده داشته باشند تصریح کرد: متاسفانه در دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش تولیدات علمی کاربردی نمی‌شود و در قالب طرح و پایان‌نامه می‌ماند که این مهم توسط برنامه‌ریزان باید مورد توجه قرار گیرد.

استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: هزینه‌های آموزش باید مسیر توسعه را فراهم کند و این مهم جز با ایجاد فکر توسعه محور در بین دانش‌آموزان اتفاق نمی‌افتد.

وی با بیان اینکه کرونا بیشتر از هر قسمتی آموزش و پرورش و کیفیت آموزشی را تحت‌الشعاع قرار داد افزود: امیدواریم هرچه زودتر با هم‌افزایی و همکاری مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی روند عادی آموزش در کشور محقق شود.

ملانوری با اشاره به فرا رسیدن روز معلم تاکید کرد: تجلیل از معلم نباید به روز و یا هفته‌ای خاص واگذار شود بلکه در تمام ایام سال باید از مقام معلم و نقش توسعه‌ای وی تجلیل شود.

وی ذکر کرد: تجلیل از معلم باید در شان و جایگاه وی باشد که مسوولان نسبت به این مهم نباید از هیچ تلاشی چشم‌پوشی کنند.

وی با بیان اینکه معلم نقش مستقیمی در مسایل توسعه‌ای با تربیت نیروی انسانی دارد اظهار داشت: ستاد تجلیل از مقام معلم در استان برنامه‌ریزی لازم را در این خصوص داشته باشد.

ملانوری در ارتباط با بدهی‌های شهرداری‌ها از حق آموزش و پرورش در عوارض ساخت و ساز تاکید کرد: تمام بدهی‌ها باید تا پایان سال ۹۹ پرداخت شود.

وی ادامه داد: سه درصد عوارض ساختمانی هیچ دخل و تصرفی بر عوارض شهرداری‌ها ندارد و باید به صراحت قانون مستقیما به حساب آموزش و پرورش واریز شود.

ملانوری در ارتباط با تغییر کاربری‌ها و استفاده آموزش و پرورش از سالن‌های ورزشی سایر ادارات دستور داد: هرگونه تصمیم در ارتباط با تغییر کاربری‌ها با مسوولیت شخص مدیرکل آموزش و پرورش باشد و سالن‌های ورزشی که می‌تواند در نوبت صبح در اختیار دانش‌آموزان قرار گیرد شناسایی و به شورای آموزش و پرورش ارایه شود.

وی تاکید کرد: آیندگان نسبت به تصمیمات امروز مدیران قضاوت خواهند کرد پس باید در تصمیمات به جای نظر فردی از خرد جمعی استفاده کرد.

در ادامه این نشست یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به دستور استاندار خراسان جنوبی به تجهیز پژوهش‌سراهای استان تخصیص یافت.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی هم در ادامه با بیان اینکه جامعه آموزشی استان در زمان شیوع ویروس کرونا از هیچ تلاشی چشم‌پوشی نکرد گفت: متاسفانه هفت معلم در این دوران به دیار باقی شتافتند.

محمد علی واقعی از درگذشت ۱۱ دانش‌آموز از اول اسفند تاکنون خبر داد و افزود: از این تعداد ۱۰ نفر در سوانح جان خود را از دست دادند که می‌طلبد خانواده‌ها نسبت به در اختیار گذاشتن وسایل نقلیه به افراد بدون گواهینامه خودداری و راهنمایی و رانندگی هم برخورد جدی با این موضوع داشته باشد.

وی یادآور شد: با توجه به فرا رسیدن هفته معلم برنامه‌هایی نظیر دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، دیدار با خانواده معلمان و پیشکسوتان، تجلیل از معلمان برتر و تجدید میثاق با شهدا در دستور کار شورای آمورزش و پرورش است.

واقعی ذکر کرد: در ماده ۱۶ املاک سهم آموزش و پرورش از عوارض توسط شهرداری‌ها به موقع پرداخت نمی‌شود که این مهم از سال ۹۸ تاکنون مانده است.

وی تصریح کرد: سالن‌های ورزشی استان کفاف دانش‌آموزان را نمی‌کند که خواستاریم نسبت به تعیین مجوز استفاده از سالن‌های ورزشی ادارات اقدام شود.

واقعی گفت: در ارتباط با مسکن فرهنگیان اقدامات خوبی صورت گرفته اما در برخی شهرستان‌ها نیازمند واگذاری زمین هستیم که امیدواریم نسبت به این موضوع اقدام شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی هم با بیان اینکه ۲ هزار و ۶۸۸ فرهنگی در طرح اقدام ملی شرکت کردند گفت: از این تعداد ۸۳۵ نفر واجد شرایط بوده‌اند که نسبت به تامین زمین اقدام می‌شود.

دایی ادامه داد: در مرکز خراسان جنوبی پروژه ۱۶۷ واحدی در دست اقدام است که فرهنگیان مرکز استان را پوشش خواهد داد.

وی در ادامه تصریح کرد: تفاهم‌نامه‌ای در این بخش بین وزارت راه و شهرسازی و آموزش و پرورش تدوین شده که در قالب این تفاهم‌نامه مشکل زمین رفع خواهد شد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


ویژگی های افراد دو جنسه یا همان ترانس ها چگونه است ؟