فورد اسکورت در سال ۲۰۰۲ با بازار اروپا خداحافظی کرد و یک سال بعد نیز از بازار آمریکا خارج شد. جایگزین این خودرو فوکوس نسل اول بود که شرایط آنهم در حال حاضر چندان درخشان نیست. فورد در سال ۲۰۱۴ این نام را دوباره بر سر زبانها انداخت و یک سدان کوچک مبتنی بر نسل دوم فوکوس را با نام اسکورت روانه بازار چین کرد. این خودرو در سال ۲۰۱۸ نونوار شد و حالا نوبت به فیس لیفت آن در بازار چین رسیده است.
اسکورت هنوز هم از زیرساخت قدیمی فوکوس استفاده میکند اما فورد در بحث طراحی تغییراتی اساسی را تدارک دیده است. مهمترین تغییرات اسکورت ۲۰۲۱ به کابین مربوط میشوند جایی که یک جفت نمایشگر کاملاً دیجیتال مشابه شاسیبلند سه ردیفه اکواتور نصب شدهاند. البته این دو نمایشگر کمی کوچکتر بوده و بجای ابعاد ۱۲.۳ اینچی از نوع ۱۰.۲۵ اینچی هستند اما در کل بر جذابیت کابین افزودهاند.
این خودرو طول/عرض/ارتفاع به ترتیب ۴.۶۳/۱.۸۲/۱.۴۹ متری داشته و فاصله بین محوری آن نیز ۲.۶۸ متر است. به این ترتیب اسکورت اندکی کوچکتر از چهارمین نسل فوکوس سدان حاضر در برخی بازارهای اروپایی میباشد.
زیر کاپوت اسکورت فیس لیفت شده پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی با قدرت ۱۲۲ اسب بخار قرار گرفته که نیروی آن از طریق گیربکس ۶ سرعته دستی یا اتوماتیک به چرخ های جلو فرستاده میشود. این سدان با رینگهای ۱۵ اینچی استاندارد یا ۱۶ اینچی آلیاژی در تریم های فول تر عرضه میشود. در کل فورد اسکورت ۲۰۲۱ هماهنگی خوبی با سایر محصولات مدرن این شرکت در بازار چین دارد.
سدان موردبحث در جایگاهی پایینتر از فوکوس سدان بازار چین قرار میگیرد. این خودروساز آمریکایی موندئو را نیز در چین عرضه میکند خودرویی که سال پیش در آمریکا بازنشسته شد. از آنجایی که برخی محصولات بازنشسته شده فورد همچنان در چین عرضه میشوند بنابراین تاروس فول سایز نیز همچنان در این کشور ارائه شده و سدان پرچمدار فورد محسوب میشود.