برگزاری بازار بهاری برای فروش محصولات کشاورزی و صنایع دستی زنان در هرات


برگزاری بازار بهاری برای فروش محصولات کشاورزی و صنایع دستی زنان در هرات

رئیس اتاق بازرگانی زنان در حوزه غرب گفت : برای حمایت از تولیدات زنان در هرات و راه یافتن محصولات انها به بازارهای داخلی و خارجی نیاز است تا بازارهای مختلف ایجاد شود .

«رومینا عثمانی» رئیس اتاق بازرگانی زنان در حوزه غرب افغانستان در گفتگو با خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس گفت: برای حمایت بیشتر از محصولات تولیدی زنان در هرات و به عنوان گامی برای فرهنگ سازی حمایت از محصولات داخلی نمایشگاه بازار بهاری محصولات برگزار شده است.

وی افزود: اتاق بازرگانی زنان تلاش دارد تا زنان بازرگان را حمایت کرده و علاوه بر فروش محصولات در داخل کشور بتوانند حاصل تلاش خود را در بازارهای جهانی عرضه کنند.

عثمانی ادامه داد: بازرگانان و تولیدکنندگان زن در هرات نیاز دارند تا یک شهرک صنعتی مخصوص زنان در مرکز شهر داشته باشند ، بازارهای فروش برای محصولات آنها ایجاد شود و برای صادرات محصولات انها بازاریابی صورت گیرد اما متاسفانه تاکنون هیچ یک از این کارها از سوی حکومت برای پیشرفت زنان صورت نگرفته است و تاکنون وعده های حکومت عملی نشده است.

وی همچنین گفت:اتاق بازرگانی زنان تلاش کرده تا رقابت آزادی را برای محصولات باکیفیت و استاندارد ایجاد کند و این موضوع باعث ایجاد محصولات استاندارد از سوی زنان خواهد شد و تولید کنندگان قادر خواهند بود محصولات خود در بازار داخل و خارج ارائه کنند.

برگزاری بازار بهاری برای فروش محصولات کشاورزی و صنایع دستی زنان در هرات

«مونسه دانش» مسوول اتحادیه تولید کنندگان زنان در شهرستان غوریان هرات در این باره گفت: شمار زیادی از زنان در این شهرستان اقدام به تولید محصولات کشاورزی، لبنیات و صنایع دستی کرده و تمامی محصولات انها با در نظر داشتن استاندارد ها ی روز تولید شده است اما به دلیل ناامنی در شهرستان‌ها و نبود بازار دائمی و مرکز فروش در هرات نتوانستند تا محصولات خود را به فروش برسانند .

وی از حکومت میخواهد تا در کنار تامین امنیت کار و مال انها ، زمینه های بازاریابی را برای فروش محصولات آنها فراهم سازند.

عالیه کریمی از زنان تاجر که در بخش تولید و صادرات زعفران فعال است در این باره گفت:حکومت باید برای رشد زنان بازرگان قرضه های کوچک را ایجاد کند و در کنار آن نیز در راستای استانداردسازی محصولات تولیدی زنان زمینه های مختلف را فراهم سازد تا میزان تولیدات و فروش محصولات افزایش یابد.

در سال گذشته به دلیل وجود بحران کرونا برای فروش محصولات و صنایع دستی زنان در هرات نمایشگاهی برگزار نشد.

/انتهای پیام/

برگزاری بازار بهاری برای فروش محصولات کشاورزی و صنایع دستی زنان در هرات
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ چهره سوسانو بعد از گذشت 18 سال این شکلی شد!