امام زمان (عج) مزین به همه فضائل انبیاء الهی و ائمه اطهار (ع) است


امام زمان (عج) مزین به همه فضائل انبیاء الهی و ائمه اطهار (ع) است

حجت الاسلام سیادت گفت: امام زمان (عج) آرزوی یازده امام و 124 هزار پیغمبر و پیغمبر زاده را برآورده می کند و همه فضائلی که انبیاء الهی و ائمه اطهار (ع) داشتند، همه آنها را امام زمان (عج) یکجا دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، جشن بزرگ نیمه شعبان امروز (۹ فروردین ماه) به همت ستاد برگزاری نماز جمعه پاتاوه، بسیج خواهران با حضور اقشار مختلف مردم، مسئولان اداری، نیروهای نظامی و انتظامی و با حضور آیت الله «سید نصیر حسینی»، نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج در مصلی امام هادی (علیه السلام) پاتاوه برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین «سید رحمت الله سیادت» در این آئین ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، از حضور حضور پر رنگ مردم و سایر مسئولان در این آئین قدردانی کرد.

امام جمعه پاتاوه در ادامه با اشاره به عصر غیبت، دلایل و روایات و با اشاره به بحث مهدویت و منجی به آیه شریفه قرآن« بَقِیَّتُ اللَّهِ خَیْرٌ لَکُمْ إِنْ کُنْتُمْ مُؤْمِنِینَ» اشاره کرد و بیان داشت: در زمینه مبحث مهدویت در آخرالزمان که منجی خواهد آمد، شخصیتی خواهد آمد و دنیا را پر از عدل و داد خواهد کرد که این یک اعتقاد جهانی است.

امام زمان (عج) مزین به همه فضائل انبیاء الهی و ائمه اطهار (ع) است

وی با اشاره به اینکه پیغمبر خدا (ص) فرمود: «مهدی مردی است از فرزندان من که چهره اش اختر تابناک است» و فرمود(المَهْدِیُّ طاوُوسُ أَهْلِ الْجَنَّةِ) «امام زمان مهدی آل محمد عج طاووس بهشتیان است»، ادامه داد: امام زمان (عج) آرزوی یازده امام و ۱۲۴ هزار پیغمبر و پیغمبر زاده را برآورده می کند و همه فضائلی که انبیاء الهی و ائمه اطهار (ع) داشتند، همه آنها را امام زمان (عج) یکجا دارد.

حجت الاسلام سیادت با آرزوی توفیق زیارت آن امام همام، اظهار کرد: پیامبر اکرم (ص) آن را برترین اعمال و عبادات مى داند: «افضلُ اعمال امّتى انتظار الفرج من اللّه عزّوجل»؛

امام جمعه پاتاوه به سخنی از امام عصر و زمان (عج) در مورد نماز هم اشاره کرد و افزود: «هیچ چیزی مانند نماز بینی شیطان را به خاک نمی مالد»، اگر ما منتظر واقعی و شیعه واقعی امام زمان (عج) هستیم، باید نماز اول وقت را فراموش نکنیم، اهل جمعه و جماعات و آمر به معروف و ناهی از منکر باشیم.

وی یادآور شد: آن حضرت فرمودند «هر یک از شما باید کاری کند که با آن به محبت ما نزدیک شود» پس ما باید کاری کنیم که خداوند متعال و امام زمان (عج) ما را دوست داشته باشند و برای تعجیل فرج زیاد دعا کنیم.

امام زمان (عج) مزین به همه فضائل انبیاء الهی و ائمه اطهار (ع) است

حجت الاسلام سیادت با اشاره به اینکه برای نخستین بار در این منطقه سنت حسنه شب احیاء نیمه شعبان اجرا می شود، گفت: این سنت حسنه دستور خدا و مورد تاکید و دستور اسلام و دین بوده و به گونه ای که حضرت امام (ره) فرمود؛ «همان طوری که ماه رمضان شب احیاء دارد، ماه شعبان هم نیمه شعبان دارد، همان طور که در شب قدر قرآن و وحی بر پیغمبر نازل شد، شب قدر و ماه شعبان هم معظم بوده و در شب نیمه شعبان ادامه امامت هم پیگیری شده است .

اجرای استندآپ کمدی، شعر خوانی، سرود و پخش کلیپ و اجرای برنامه ها به صورت آنلاین از فضای مجازی سپاه شهرستان دنا از برنامه های این آئین بود.

گفتنی است در پایان این آئین از طرف نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج به همه اسامی «مهدی» و «نرجس» کارت هدیه و به ۱۶ نفر از شرکت کنندگان به قید قرعه هزینه سفر به مشهد مقدس و هدایای فرهنگی و از طرف مدیریت کمیته امداد بخش پاتاوه به تمامی سرپرستان خانوارهای مددجویی دسته گل اهداء شد.

پایان پیام/82

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صد سند از آلمان هیتلری: انگیزه های جنگ جهانی دوم