2 قاتل در مازندران از چوبه‌دار رهایی یافتند


2 قاتل در مازندران از چوبه‌دار رهایی یافتند

ساری - ایرنا - رئیس کل دادگستری استان مازندران گفت که 2 قاتل محکوم به قصاص با رضایت اولیای دم از چوبه‌دار رهایی یافته‌اند.

به گزارش روز شنبه روابط عمومی دادگستری مازندران؛ حجت الاسلام والمسلمین محمد صادق اکبری افزود: با پیگیری های مکرر و مستمر اعضای شعبه صلحی مستقر در زندان شهرستان ساری و با همراهی و رضایت اولیای دم مقتول، ۲ فقره پرونده قصاص نفس منجر به صلح و سازش و رهایی محکومین شد.

وی کاهش آسیب های فردی، مهار فشار روانی و اجتماعی به خانواده، کمال رشد و بازپروری و ترویج فرهنگ عفو و بخشودگی را اهم دستاوردهای فردی و اجتماعی این امر خداپسندانه دانست و تصریح کرد: تلاش در ایجاد صلح و سازش بویژه در پرونده های قصاص از تأکیدات ریاست قوه قضائیه بوده و مساعی منادیان صلح و سازش و ترویج این فرهنگ پسندیده از رسالت ها و ماموریت های اولویت‌دار دستگاه قضایی استان خواهد بود.

مقام عالی دستگاه قضایی استان مازندران با اشاره به آیه ۱۷۸ سوره بقره عفو و گذشت از قصاص را امر نیکو دانست و خاطرنشان کرد: گذشت و بخشودگی ریشه در فطرت بشر داشته و خداوند کریم در آیات قرآن به این امر توصیه و به پاداش نیکو بشارت داده است.

با تلاش های شورای حل اختلاف دادگستری استان مازندران پارسال ۳۳ پرونده قصاص نفس، منجر به صلح و سازش و رهایی متهم از چوبه دار گردید که آخرین آن رهایی سه محکوم به قصاص و اعدام از چوبه دار در شهرهای آمل ، قائمشهر و سیمرغ در بهمن ماه سال گذشته بوده است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اسم کانال غمگین | اسامی دپ و غمگین برای کانال روبیکا، تلگرام و یوتیوب (فارسی و انگلیسی)