نماینده شیراز: آمریکا باید پیش از توافق ایران و چین، صداقت نشان می‌داد


نماینده شیراز: آمریکا باید پیش از توافق ایران و چین، صداقت نشان می‌داد

تهران - ایرنا - نماینده مردم شیراز در مجلس تلاش آمریکا برای مذاکره با جمهوری اسلامی را بعد توافق 25 ساله ایران و چین دانست و گفت: ایالات متحده باید صداقت خود را پیش از این توافق نشان می‌داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، «جعفر قادری» روز یکشنبه در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی و در نطق میان دستور گفت: در سالی که به نام جهش تولید، پشتیبانی و مانع زدایی‌ها نام گذاری شده است، ‌ انتظار بر این است که برای حل مشکل تولید، قوای سه‌گانه با اعطای اعتبار، رفع محدودیت‌ها و حمایت‌های قانونی و معنوی با استفاده از وام از تولید حمایت کند.

نماینده مردم شیراز در مجلس افزود:‌ در شرایطی که کشور برای برگزاری انتخابات باشکوه دور سیزدهم ریاست جمهوری آماده می‌شود، آمریکا و همراهانش در تلاش هستند که بر روی انتخابات ریاست جمهوری تأثیر بگذارند. اما آمریکا باید بدانند که مردم ما بدون توجه به خواص و مطالبه خارجی با رعایت مسائل و منافع کشور تصمیم می‌گیرند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکا اگر صداقتی داشت باید پیش از توافقنامه ۲۵ ساله ایران و چین برای برچیدن مشکلات خروج از برجام، اعلام آمادگی می‌کرد. اما حالا که با انعقاد این توافقنامه امکان تاثیرگذاری بر کشور را از دست داده است، ‌ برای لغو تحریم‌ها اعلام آمادگی کرده است.

قادری ادامه داد: جای تاسف است که بعضی در کشور در تلاش هستند با استفاده از تحریم‌ها جایگاه خود را تثبیت کرده و به هر قیمتی تا پیش از انتخابات ریاست جمهوری، سیاست‌های کلی نظام را نادیده گرفته و همچنان صندلی ریاست حفظ کنند. اما غافل از اینکه مردم در موقع مناسب به این جریان‌های سیاسی پاسخ خواهند داد.

وی با بیان ساده‌انگاری دولت در برخورد با بحران کرونا و عدم صدور مجوز محدودیت گفت: این موضوع سبب شده کشور درگیر موج چهارم کرونا شود زیرا این ستاد توصیه‌های کارشناسان را نادیده گرفته و خسارت‌های جدی توسط موج چهارم کرونا به کشور وارد کرده است.

این نماینده مجلس با بیان تذکراتی به دستگاه های اجرایی کشور گفت: از وزارت راه و شهرسازی انتظار داریم روند اجرای آزادراه‌ها و بزرگراه‌های استان فارس را به عنوان کارهای مشارکتی با بخش غیردولتی تسری بخشیده و منابع مالی برای تکمیل خط دوم آبرسانی به شیراز از سد درودزن نیز تامین شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: همسان سازی حقوق کادر اداری و هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی متناسب با دانشگاه‌های دولتی، ‌ توزیع سیمان با نرخ مصوب، خرید تضمینی گندم با توجه به قیمت‌ گذاشته شده، ‌ حل شدن نحوه تقسیمات کشوری و حل اختلاف جدی در پرداخت حقوق و مزایا به کارکنان اداری در دستگاه اجرایی از جمله مسائلی است که امیدواریم دولت نسبت به حل آن اقدام کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مجلس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج