عملیات اجرایی ساخت مجتمع گردشگری سد الیمالات نور آغاز شد


عملیات اجرایی ساخت مجتمع گردشگری سد الیمالات نور آغاز شد

نوشهر- ایرنا - عملیات اجرایی ساخت مجتمع گردشگری سد الیمالات شهرستان نور روز یکشنبه با اعتبار حدود 54 میلیارد تومان با حضور استاندار مازندران آغاز شد.

به گزارش ایرنا،طرح مجموعه گردشگری سد الیمالات به منظور فراهم‌سازی زیرساخت ها از سوی دولت و سرمایه گذاری بخش خصوصی طی مدت پنج سال اجرا و به بهره برداری خواهد رسید.

ساخت مراکز اقامتی، پذیرایی ، پیست دوچرخه سواری کوهستان ، زیب لاین ، درشکه سواری ، حیات وحش ، بیشه حیوانات، تیمارگاه پرندگان از مشخصات این طرح است.

استاندار مازندران در آیین کلنگ زنی این طرح گفت: صنعت گردشگری در ادوار گذشته تا حدودی مورد غفلت قرار گرفته است اما خوشبختانه در سالهای اخیر جذب سرمایه گذاری در حوزه های مختلف گردشگری به یکی از اولویتهای استان تبدیل شده است و امروز شاهد اجرای طرح های مختلف گردشگری با توان و حضور بخش خصوصی هستیم.

احمد حسین زادگان افزود: استان مازندران دارای حدود ۴۰۰ کیلومتر ساحل است که تاکنون نتوانسته‌ایم از این موهبت الهی در صنعت گردشگری به نحو مطلوب بهره برداری کنیم که نیازمند بازنگری جدی در برنامه ها و تلاش برای فعال کردن این ظرفیت ها هستیم.

وی ادامه داد: طی سالهای اخیر برنامه ریزی و سیاست گذاری های قابل توجهی برای بهره مندی از ظرفیت دریا و ساحل انجام شد که مهم ترین آنها شناسایی ۱۳۳ سایت برای احداث اسکله های تفریحی با مشارکت بخش خصوصی است.

استاندار مازندران افزود : طبق برنامه ریزی های انجام گرفته از هفته آینده این اسکله ها که به صورت "بی‌نام" مجوز دریافت کرده‌اند یکی پس از دیگر وارد فاز اجرایی ساخت و احداث خواهند شد.

طرح مجتمع گردشگری سد المالات شهرستان نور با سرمایه گذاری ۵۴ میلیارد تومانی بخش خصوصی اجرا می شود و قرار است در این مجتمع ساخت پلاژهای تجاری، کافی شاپ ، ایجاد کابل راه هیجانی نظیر تله کابین ، فراهم سازی مکان هایی برای نگهداری حیات وحش ، بیشه حیوانات و تیمارگاه ، مراکز پذیرایی ، واحدهای اقامتی و توقفگاه اجرایی شود.

سد الیمالات به عنوان یکی از بزرگ ترین آثار انسان ساختی و طبیعی به گستره حدود ۱۷ هکتار در هشت کیلومتری مسیر جاده نور - چمستان قرار دارد.

طی سه سال گذشته تاکنون با سرمایه گذاری حدود ۵۰۸ میلیارد تومان از محل مشارکت بخش خصوصی حدود ۱۲ طرح گردشگری در شهرستان نور افتتاح و در پی آن بستر برای اشتغال ۲۰۰ نفر فراهم شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان