روحانیان و مساجد نقش محوری در تحقق شعار سال دارند و یک خبرکوتاه


روحانیان و مساجد نقش محوری در تحقق شعار سال دارند و یک خبرکوتاه

یزد- ایرنا- روحانیان و مساجد نقش محوری در تحقق شعار سال 1400 هجری شمسی دارند و سارقان سه و نیم کیلوگرم طلا در شهرستان خاتم دستگیر شدند از جمله خبرهای 24 ساعت گذشته استان یزد است.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مهریز گفت: روحانیان و مساجد نقش محوری در تحقق شعار سال ۱۴۰۰ و کمک به تولید و فرهنگ‌سازی در اجرای منویات مقام معظم رهبری دارند.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام صادق مومن یکشنبه شب در آیین معارفه امام جماعت مسجد باغ بهار مهریز افزود: برای تحقق شعار سال باید ابتدا ابعاد پیام نوروزی مقام معظم رهبری بنحو مناسب در جامعه و بین مردم تبیین شود و مساجد و روحانیان در این ارتباط نقش محوری دارند.

وی با بیان اینکه برای شکست جنگ اقتصادی دشمنان و توطئه های فرهنگی آنها باید همه در کنار هم همکاری کنند، اظهار کرد: مساجد با فعالیت و برنامه‌ریزی و روحانیان با روشنگری باید در خط مقدم تحقق شعار امسال و اجرای کامل منویات مقام معظم رهبری باشند .

رییس اداره تبلیغات اسلامی مهریز با قدردانی از بانیان و امامان جماعت سابق این مسجد تاریخی، این مکان را پایگاه اصلی فرهنگی و اجتماعی و مرکز برنامه‌ریزی ذکر کرد و یادآور شد: توسعه همه جانبه محلات مختلف در گرو فعالیت و همکاری مردم و مساجد است.

مومن گفت: جوانان مومن و انقلابی و معتمدان محله ها در کتار فعالیت تشکل‌های دینی و اهالی محل با روحانی مسجد، زمینه‌ساز تحقق اهداف والای نظام رشد فرهنگی و کاهش آسیب‌های اجتماعی محله هاست و نظام و انقلاب اسلامی از آن حمایت می‌کند.

وی در این آیین با قدردانی از خدمات حجت‌الاسلام علی فخری، حجت‌الاسلام محمدحسین فخری را به عنوان امام جماعت مسجد محله باغ بهار مهریز معرفی کرد.

مهریز ۳۰۰ مسجد و ۱۰۰ روحانی دارد و مرکز این شهرستان ۵۵ هزار نفری در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

یزد

رییس‌کل دادگستری یزد گفت: با تلاش مضاعف و رصدهای اطلاعاتی مستمر، عوامل دخیل در سرقت حرفه‌ای سه و نیم کیلو طلا توقیف شده در دادسرای خاتم، شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش روابط عمومی دادگستری یزد ، غلامعلی دهشیری گفت: این اقدام با بررسی‌های هوشمندانه و کم کردن دایره مظنونان توأم با اقدامات اطلاعاتی بالاخص پیگیری ویژه و حضور میدانی و شبانه روزی دادستان عمومی و انقلاب خاتم و همکاری مجموعه حفاظت و اطلاعات انجام شد.

وی افزود: اصل سرقت، دو و نیم سال پیش رخ داد و به واسطه اینکه سرقت به صورت حرفه‌ای انجام شد و هیچ سرنخی وجود نداشت، شناسایی و دستگیری مجرمان با روند طولانی همراه شد.

این مسوول قضایی استان یزد با اشاره به اقرار متهمان به انجام این سرقت اظهار کرد: حدود ۸۰۰ گرم طلا را آب کردند که در محل جاسازی شده کشف و بقیه که بعد از آبکاری فروختند و۲ دستگاه خودروی سواری و همین تعداد موتورسیکلت سنگین خریداری کردند که از منزل یکی از متهمان کشف و توقیف شد.

دهشیری افزود: با توجه به حساسیت موضوع شناسایی و دستگیری مجرمان از تأکید مقام‌های ارشد قضایی است و به لحاظ اینکه شبهه رخنه اطلاعاتی از درون سیستم می‌رفت، برخی از برنامه‌های عملیاتی با کندی و برخی از معذوریت‌ها همراه بود.

وی سرنوشت محتوم اعمال مجرمانه را رسوایی و دستگیری دانست و گفت: تلاش بی وقفه مسوولان قضایی، امنیتی و اطلاعاتی بر به نتیجه رساندن پرونده‌های مطروحه و به دام قانون گرفتار کردن مجرمان است.

هرات مرکز شهرستان ۴۵ هزار نفر خاتم در ۲۴۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا