حذف تیم کرمانشاه از لیگ دسته اول بسکتبال بخاطر یک سرباز!


حذف تیم کرمانشاه از لیگ دسته اول بسکتبال بخاطر یک سرباز!

تیم بسکتبال کرمانشاه که با ترکیبی کاملا جوان و بومی، زمستان سال گذشته در رقابت های لیگ دسته اول بسکتبال کشور شرکت کرده بود و در دور مقدماتی و مرحله اول حذفی این رقابت ها با شایستگی به مرحله یک چهارم نهایی و جمع هشت تیم برتر رسیده بود، از ادامه حضور در این رقابت ها حذف شد.

کرم احمدیان رئیس هیات بسکتبال استان کرمانشاه در گفت و گو با ایسنا، در تشریح ماجرای حذف تیم بسکتبال کرمانشاه از ادامه حضور در رقابت های لیگ دسته اول کشور گفت: براساس آیین نامه های فدراسیون بسکتبال، درصورتی که تیمی بخواهد یک سرباز ورزشکار را در ترکیب خود داشته باشد، باید مجوز آن را از ستاد کل نیروهای مسلح بگیرد.

وی افزود: باتوجه به اینکه کاپیتان تیمی که برای رقابت های لیگ دسته اول راهی کرده بودیم، سرباز بود، برای همین توانستیم از یگانی که در آن خدمت می کرد مجوز حضورش را برای هر دو دور رفت و برگشت مرحله مقدماتی رقابت های لیگ بگیریم.

رئیس هیات بسکتبال کرمانشاه اضافه کرد: در نهایت پس از اینکه تیم کرمانشاه به مرحله حذفی این رقابت ها رسید و توانست با دو پیروزی متوالی برابر تیم قدرتمند "نامی نو" تهران راهی مرحله یک چهارم نهایی رقابت ها شود، فدراسیون اعلام کرد که باید برای حضور در این دور از رقابت ها نامه ای از تربیت بدنی ستاد کل نیروهای مسلح داشته باشیم.

وی تاکید کرد: در این راستا از یگانی که کاپیتان تیم در آن مشغول به خدمت بود خواستیم تا مکاتبه ای با تربیت بدنی ستاد کل نیروهای مسلح داشته باشد و این مجوز را به ما بدهند که چنین کاری را انجام ندادند. از طریق اداره کل ورزش و جوانان استان هم رایزنی هایی را داشتیم که منجربه نتیجه نشد.

احمدیان اضافه کرد: باتوجه به اینکه این مجوز را نتوانستیم بگیریم، تیم ما از راهیابی به جمع هشت تیم برتر لیگ بازماند و حذف شدیم، درحالی که اگر در ادامه راه حضور داشتیم، قطعا روی سکو می رفتیم.

وی در ادامه با تاکید براینکه تیم جوان و بومی کرمانشاه در این رقابت ها بسیار خوب درخشید و خارج از انتظار ظاهر شد، اظهار کرد: کل هزینه ای که برای حضور در این رقابت ها داشتیم حدود 60 تا 70 میلیون تومان بود و بسیاری از بازیکنان ما بدون هیچ درخواست مالی تیم را همراهی می کردند، درحالیکه تیم های دیگر تا حدود دو میلیارد تومان هم هزینه کرده بودند.

رئیس هیات بسکتبال کرمانشاه افزود: عملکرد بسیار خوبی که بازیکنان تیم کرمانشاه در این رقابت ها داشتند، باعث شد تا مورد توجه تیم های دیگر قرار گیرند و قطعا برای فصل بعدی تعدادی از این بازیکنان با تیم های دیگر قرارداد منعقد خواهند کرد.

وی دعوت ایلیا احمدیان به اردوی تیم ملی زیر 15 سال را از دیگر دستاوردهای حضور تیم کرمانشاه در رقابت های لیگ دسته اول بسکتبال عنوان کرد و در ادامه گفت: بسکتبال کرمانشاه روزهای خوبی را می گذراند، بگونه ای که پس از سالها امسال حضور حدود پنج بازیکن از استان را در رقابت های سوپر لیگ داشتیم و سه داور کرمانشاهی هم در این رقابت ها سوت زدند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید