چراغ قرمز کرونا در 11 شهرستان خراسان رضوی روشن شد


چراغ قرمز کرونا در 11 شهرستان خراسان رضوی روشن شد

مشهد- ایرنا- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بر اساس داده‌های نرم‌افزار ماسک، مناطق قرمز کرونایی در استان خراسان رضوی به 11 شهرستان افزایش یافت.

دکتر مهدی قلیان روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا این شهرستانها را "مشهد، نیشابور، سبزوار، طرقبه شاندیز، گناباد، تربت‌جام، صالح‌آباد، قوچان، تربت‌حیدریه، کاشمر و بجستان: ذکر و بیان کرد: همچنین ۱۷ شهرستان از مجموع ۳۱ شهرستان استان خراسان رضوی در "وضعیت نارنجی" و پنج شهرستان در "وضعیت زرد" شیوع ویروس کرونا قرار دارند.
وی افزود: هم‌اینک که خراسان رضوی وارد چهارمین دوره اوجگیری شیوع ویروس همه‌گیر کرونا شده است هیچ شهرستان در این استان "وضعیت آبی" ندارد.
۸۰ درصد جمعیت شش میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند. بقیه جمعیت این استان خدمات بهداشتی و درمانی را در چارچوب فعالیت دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی تربت‌ جام و نیشابور دریافت می‌کنند.

بر اساس آخرین ارزیابی وزارت بهداشت هم‌اینک ۲۵۷ شهرستان از جمله مراکز همه استانها و کلانشهرهای ایران در وضعیت قرمز شیوع ویروس کرونا قرار دارند. ۱۲۹ شهرستان نیز در وضعیت نارنجی، ۵۱ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۱ شهرستان در شرایط آبی شیوع ویروس همه‌گیر هستند. بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مسافرت «از» و «به» شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی ممنوع است.

هم‌اینک نمودار ابتلا و بستری کرونا در ایران با شیب تند صعودی امتداد دارد و همه استانهای کشور با افزایش جدی بیماران بستری و سرپایی مواجهند. این در حالی است که میزان عمل به پروتکلهای بهداشتی در سطح کشور همچنان پایین و نگران کننده بوده بطوری که طبق آخرین ارزیابیها این میزان تنها ۵۶ درصد است.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون دو میلیون و ۷۰ هزار و ۱۴۱ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. بیماری کووید ۱۹ تاکنون جان ۶۴ هزار و ۴۹۰ نفر را در کشورمان گرفته است. تاکنون یک میلیون ۷۱۰ هزار و ۹۷۴ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا هم در ایران بهبود یافته‌اند.

"پاندمی کرونا" تاکنون در سطح جهان ۱۳۶ میلیون و ۱۲۸ هزار و ۳۷۵ نفر را بیمار کرده و جان دو میلیون و ۹۴۱ هزار و ۲۵۵ نفر را در ۲۳۰ کشور گرفته است. ۱۰۹ میلیون و ۵۱۲ هزار و ۸۶۱ نفر از افراد مبتلا به ویروس کرونا در سطح جهان، تاکنون درمان شده‌اند.

در این میان آمریکا با ۳۱ میلیون ۸۶۹ هزار ۹۶۶ بیمار کووید ۱۹ و ۵۷۵ هزار و ۵۹۵ قربانی ویروس کرونا، بیشترین آمار ابتلا و تلفات ناشی از پاندمی کرونا را در جهان به خود اختصاص داده است. پس از آمریکا کشورهای برزیل، هند و فرانسه بیشترین شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا را دارند.

بر اساس آخرین آمارهای رسمی، ایران در جدول مبتلایان پاندمی کرونا جایگاه پانزدهم را در میان کشورهای جهان دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تفسیر و رازهای بسیار خواندنی روشن کردن شمع