افزایش شمار قربانیان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد نگران کننده است


افزایش شمار قربانیان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد نگران کننده است

یاسوج- ایرنا- رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: افزایش شمار جانباختگان کرونا در استان نگران کننده است و ظرف 24 ساعت گذشته 7 هم استانی دیگر جان خود را از دست دادند.

به گزارش ایرنا؛پرویز یزدان پناه روز دوشنبه در این باره اظهار داشت: شمار جانباختگان کووید۱۹ در استان به ۴۹۸ نفر رسیده است.

وی افزود: هم اینک ۴۶۶ بیمار در بیمارستانهای استان بستری می باشند که ۱۱۰ نفر از این بیماران مبتلای قطعی و ۲۲ نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ادامه داد: از مجموع مبتلایان به کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد۲۹هزار و ۹۱۹نفر بهبود یافته گزارش شده است.

یزدان پناه ابراز داشت: از یک هزار و ۵۱ نمونه پی سی آر دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج حدود ۴۷ درصد موارد مثبت بودند که بیشترین موارد مثبت در شهرستان های کهگیلویه، بویراحمد، گچساران، دنا و مارگون بود.

وی تاکید کرد: همچنین از ۸۳۸ نمونه رپید تست ۲۵ درصد موارد مثبت و عمدتا در شهرستان های بویراحمد، کهگیلویه، بهمئی و لنده هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تصریح کرد: روند افزایشی کرونا در استان از اسفند ماه شروع و همزمان با سفر ها و جابجایی های گسترده نوروزی شهروندان به استان شتاب گرفته و در مسیر صعودی قرار دارد.

یزدان پناه گفت: کاهش رعایت دستورالعمل های بهداشتی به خصوص افزایش تجمعات و دورهمی ها منجر به شیوع بیش از پیش کرونا در این استان شده است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکسی تلخ از آرمین زارعی که طرفدارانش را دلواپس کرد/ تصویر