مانع زدایی از تولید؛ کلید رونق اقتصادی استان اردبیل


مانع زدایی از تولید؛ کلید رونق اقتصادی استان اردبیل

اردبیل- ایرنا- توسعه اقتصادی هر منطقه مستلزم حمایت از سرمایه‌گذاران و برنامه‌های رونق تولید بوده و شعار اعلامی مقام معظم رهبری برای امسال نیز در راستای رفع موانع پیش روی تولید و توسعه اقتصادی می‌باشد.

در سالی که از سوی مقام معظم رهبری بنام سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی نامگذاری شده است نیز به موضوع رفع هر گونه مانع در مسیر تولید و تسهیل سرمایه گذاری تاکید شده و مدیران و مسئولان امور باید در این زمینه اهتمام ویژ ای داشته باشند.

برای تحقق شعار سال پیش از هر اقدام و تصمیم‌گیری، ضرورت احصا و شناخت موانع تولید و راهها و شیوه‌های رفع آنها از سوی مقام‌های تصمیم گیر و مسئول و ارائه و تدوین برنامه‌ها و مشوق‌های حمایتی امری ضروری بشمار می‌رود.

در این راستا مقام‌ها و مسئولان استان اردبیل ضمن اشاره به ضرورت کار کارشناسی در زمینه شعار اعلامی مقام معظم رهبری بر شناسایی و رفع موانع موجود در فراروی رونق تولید و توسعه اقتصادی تاکید می‌کنند.

آیت‌الله سیدحسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با بیان اینکه سرمایه‌گذاری و تسهیل امور برای حضور بخش خصوصی از مهمترین عوامل تحقق شعار اعلامی مقام معظم رهبری در سال جاری است، گفت: در این راستا حضور مسئولانه و کارشناسی مدیران اجرایی در صحنه تولید بسیار مهم است.

مانع زدایی از تولید؛ کلید رونق اقتصادی استان اردبیل

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص پشتیبانی‌ها و رفع موانع تولید اظهارکرد: مدیران اجرایی باید زیرساخت‌ها و تسهیلات لازم را برای سرمایه‌گذاری فراهم کنند و هر نوع مانعی را برای فعالیت واحدهای تولیدی و ایجاد اشتغال از میان بردارند.

او آینده‌نگری را یکی از مسائل مهم ذکر کرد و گفت: مدیران باید دوراندیش بوده و برنامه‌ریزی‌های بلندمدت داشته باشند و چالش‌های آینده را در حوزه‌های مختلف کارشناسی و پیش‌بینی کنند تا جامعه دچار ضرر و زیان نشود.

وی افزود: یکی از کارهای اساسی در سال ۱۴۰۰ باید رفع موانع حضور و سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگ و ایجاد واحدهای تولیدی بزرگ صنعتی در منطقه برای اشتغال زایی و کارآفرینی باشد تا شاهد رونق اقتصادی در منطقه باشیم.

اکبر بهنامجو استاندار اردبیل هم با تاکید بر اینکه تحقق شعار سال نیازمند کار کارشناسی و تدوین برنامه عملیاتی در این زمینه است، گفت: برنامه عملیاتی و اجرایی شعار سال با همکاری مسئولان ، مدیران و فرمانداران استان تدوین می‌شود.

وی افزود: برنامه اجرایی توسعه استان حول محور شعار سال تدوین می‌شود و مدیران اجرایی استان باید در روزهای آتی ظرف ۲۰ موارد اولویت‌دار در راستای این شعار را در شهرستان‌ها شناسایی ‌کنند.


مانع زدایی از تولید؛ کلید رونق اقتصادی استان اردبیل

بهنامجو اظهارکرد: بر اساس این شعار در بحث تولید و توسعه واحدهای تولیدی اقدامات حمایتی بیشتر شده و با تسهیل امور بانکی و کاهش بوروکراسی، زمینه توسعه واحدهای تولیدی بیش از پیش فراهم می‌شود.

استاندار اردبیل بر عزم جدی مدیران استان برای تحقق شعار سال ۱۴۰۰ اعلامی از سوی مقام معظم رهبری تاکید کرد و افزود:تاکید ما به مدیران این است موانعی که پیش روی تولید کنندگان است برداشته شده و تسهیلات لازم و پشتیبانی ها و موانع زدایی ها انجام شود.

وی افزود: از تمامی مدیران خواسته شده فرمایشات مقام معظم رهبری را به صورت عملی در جامعه عینیت بخشند و هر نوع پشتیبانی و مانع زدایی برای فعالیت سرمایه گذاران و حمایت از تولید کنندگان به نحو احسن انجام شود.

داود شایقی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل هم گفت: با تحقق شعار «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» چهره این استان در سال ۱۴۰۰ تحول و تحرکی متفاوت می‌یابد.


مانع زدایی از تولید؛ کلید رونق اقتصادی استان اردبیل

وی افزود: مقام معظم رهبری با دوراندیشی امسال را نیز با موضوع و محوریت حمایت از تولید و رونق روزافزون در این بخش با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» نام‌گذاری کردند تا اصلی‌ترین تمرکز در سطح ملی و استانی بر تحقق هدف‌ها و برنامه‌های اقتصاد مقاومتی باشد.

شایقی اضافه کرد: ضرورت دارد از ابتدای سال در کنار پشتیبانی همه جانبه مدیران دستگاه‌های مرتبط، مصمم به رفع موانع تولید باشیم تا مشکلات و نارسائی‌های بانکی، بیمه‌ای، مالیاتی، زیرساختی و حتی صدور مجوزها تسهیل شود و در سایه آن سرمایه‌گذاران، کارآفرینان و فعالان عرصه تولید و صنعت بتوانند به مقصود نهایی در افزایش تولید و ایجاد فرصت‌های جدید اشتغال دست یابند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل ، تولید را اصلی‌ترین نیاز امروز کشور در گذر از مشکلات داخلی و رفع تحریم‌های استکبار جهانی برشمرد و گفت: اگر بتوان به صورت ملی و فراگیر چالش‌های پیش‌روی تولید احصاء و در هر ماه یکی از آنها برطرف شود، در پایان سال به یک خروجی مناسب در رونق‌بخشی به تولید خواهیم رسید که خود این امر زمینه‌ساز تحول و تحرک بیشتر در همه بخش‌ها خواهد بود.

وی اضافه کرد: سازمان برنامه و بودجه نیز به تناسب شرایط حساس و خطیر کشور همچنان از طرح‌های تولیدی و اشتغال‌زا حمایت می‌کند و امسال با برگزاری نشست‌های متعدد اقتصاد مقاومتی، ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و شورای برنامه‌ریزی تلاش می‌شود تا بیشترین همراهی و پشتیبانی از تولید و به ثمر نشستن طرح‌های نیمه تمام در حوزه کشاورزی، صنعتی و گردشگری صورت گیرد.

شایقی اظهار کرد: از روز نخست سال ۱۴۰۰ با تاکید استاندار اردبیل و نشست هماهنگی با مدیران و فرمانداران قرار شد تا در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها تمرکز همه مسئولان بر تحقق شعار سال و تقویت جبهه تولید باشد.

صدیف بدری رئیس مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان اردبیل هم گفت: تحقق شعار سال و ارتقای سطح رضایتمندی مردم با روحیه جهادی امکانپذیر است.

وی افزود: باید با عبرت‌گیری از کاستی‌های پیش آمده در راستای عمل به اهداف سال "جهش تولید"، همه تلاش‌ها را با استفاده از روحیه جهادی برای ارتقای سطح رضایتمندی مردم به‌کار بگیریم.


مانع زدایی از تولید؛ کلید رونق اقتصادی استان اردبیل

بدری تحقق شعار تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی را مستلزم روحیه جهادی دانست و افزود: در تداوم مسیر تقویت محور تولید امسال با توجه به تاکید مقام معظم رهبری برای تحقق شعار تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی باید با روحیه جهادی و انقلابی تلاش شود.

سید غنی نظری نماینده خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی هم گفت: هموار کردن مسیر تولید و افزایش درآمد مردم نیازمند مدیریت جهادی است و باید گام‌های اساسی در این حوزه بردشته شود.

وی افزود: با تأکیدات مقام معظم رهبری در سال ۱۴۰۰ تلاش مسئولان به ویژه وزرا و نمایندگان مجلس بر این خواهد بود تا پشتیبان تولید بوده و نسبت به مانع‌زدایی‌ها گام‌هایی اساسی بردارند.


مانع زدایی از تولید؛ کلید رونق اقتصادی استان اردبیل

نظری اضافه کرد: نباید این مانع‌زدایی‌ها در صورت جلسات و برخی از سخنرانی‌ها و سفرهای استانی خلاصه شود بلکه شایسته است به صورت عملیاتی هم نمایندگان مجلس و هم دولت به رفع موانع و تدبیری مناسب در توانمندی تولید گام‌هایی اساسی بردارند.

وی افزود: همچنان بر این باور هستیم که با تکیه بر توان داخلی می‌توانیم تحریم دشمنان را بی‌اثر کرده به شرط آنکه به جوانانمان باور داشته و از ظرفیت آنها در مسیر ارتقا تولید و به تناسب آن افزایش درآمد مردم استفاده‌ بهینه و اصولی را داشته باشیم.

وی ادامه داد: در سال تولید پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها در کنار ممانعت از صدور بخشنامه‌ها باید به سمتی حرکت کرد تا تولیدکنندگان ، مواد اولیه با کیفیت را دریافت کرده و به تقویت تولید خود کمک کنند.

نظری اضافه کرد: یکی از اصلی‌ترین موانع در مسیر تولید و سرمایه‌گذاری، بانک‌ها هستند که با انواع تبصره‌ها و قوانین نامشخص سعی می‌کنند تا در مسیر تولید سنگ‌اندازی کنند و بانک مرکزی باید نسبت به احصاء این موانع و مشکلات اقدام کرده و مانع‌زدایی‌ها را در اولویت اصلی برنامه‌های سال ۱۴۰۰ قرار دهند.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در استان اردبیل نیز به تناسب کشور، انتظار می‌رود مدیران دستگاه‌های اجرایی به ویژه بانک‌ها، گمرکات، امور مالیاتی و اقتصاد و دارایی نسبت به تسهیل فرآیند صدور مجوزها اقدام کرده و بسیاری از موانع را از مسیر تولید بردارند تا تقویت اساسی را در این بخش شاهد باشیم.

محمود عباس‌زاده مشگینی نماینده مردم مشگین‌ شهر در مجلس شورای اسلامی هم گفت: تحقق شعار سال در مسیر تقویت و حمایت از تولید و پشتیبانی در این عرصه عزم ملی همه مسئولان و مدیران را می‌طلبد.

وی افزود: در یک دهه اخیر مقام معظم رهبری محور و اساس شعار سال و پیام نوروزی خود را بر پایه تقویت اقتصاد کشور و حل چالش‌ها و موانع پیش رو در این مسیر قرار داده تا نتیجه و خروجی این امر به افزایش تولید منجر شود.

عباس زاده بیان کرد: در کنار پشتیبانی‌ها و حمایت همه جانبه از تولید رفع موانع در همه بخش‌های اجرایی و دولتی عزم ملی می‌طلبد که در سطح کشور باید ضمن پرهیز از صدور قوانین و مقررات دست و پاگیر تولید به تسهیل و بهبود فضای کسب و کار کمک کرده و در کنار آن بانک‌ها نیز با نرخ سود پایین تسهیلات سرمایه‌گذاران را پرداخت کنند.


مانع زدایی از تولید؛ کلید رونق اقتصادی استان اردبیل

نماینده مشگین شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس، وزارت صمت، اقتصاد و دارایی و جهاد کشاورزی در سال جدید موظف به تقلیل زمان صدور مجوزها و پروانه‌ها خواهند کرد تا بدون مانع فعالان این عرصه بتوانند به راحتی به احداث واحدهای جدید به ویژه صنایع تبدیلی و تکمیلی در مناطق مختلف اقدام کنند.

عباس‌زاده بیان کرد: همه صاحبنظران اقتصادی بر این باورند که شاه کلید حل مشکلات مردم در دست تولیدکنندگان است و اگر در حمایت از این بخش همچنان قصور و کوتاهی انجام شود کشور در سال جدید با چالش‌هایی جدی روبرو خواهد شد.

وی ادامه داد: حمایت از تولیدکننده نیازمند فراگیری راهکارها و روش‌های راهبردی هم‌سو با حوزه علمی کشور است چرا که در این زمینه وقتی سواد کافی برای حمایت از تولید نباشد، هیچ موفقیتی حاصل نخواهد شد، و در این عرصه این مهم بیشتر برای مدیران دستگاه‌ها مورد تاکید است.

وی اصلی‌ترین محور کار مجلس را در سال ۱۴۰۰ تقویت تولید داخلی و بهبود معیشت مردم اعلام کرد و افزود: در این زمینه در کنار پشتیبانی از فعالان اقتصادی، صنعتگران و کارآفرینان تلاش خواهد شد تا موانع یکی پس از دیگری رفع شده و به نوعی به شکل عملی تولید مورد حمایت جدی قرار گیرد.

سال ۱۴۰۰ از سوی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبری معظم انقلاب اسلامی با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» مزین شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟