امام جمعه یزد: روحانیان مردم را در برابر حرکت دشمنان آگاه کنند


امام جمعه یزد: روحانیان مردم را در برابر حرکت دشمنان آگاه کنند

یزد - ایرنا - نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: ماه رمضان فرصت بسیار مناسبی است تا روحانیان مردم را نسبت به حرکت های موذیانه دشمنان نظام و انقلاب در زمینه‌های مختلف از انتخابات 28 خرداد ماه 1400 تا افزایش تعداد سالمندان آگاه کنند.

یه گزارش عصر سه‌شنبه روابط عمومی دفتر امام جمعه یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی در جمع تعدادی از روحانیان و مبلغان استان از طریق فضای مجازی با تبریک ماه بهار قرآن افزود: پیگیری و توصیه‌هایی برای دایر بودن مساجد و اقامه نمازجماعت با تعداد کم در فضاهای باز و رعایت فاصله گذاری اجتماعی و نکات بهداشتی به ویژه در این ماه انجام شد که این موضوع مدنظر ستاد استانی مقابله با کرونا قرار گرفت.

وی با قدردانی از اداره کل تبلیغات اسلامی استان برای پیگیری این امر ادامه داد: روحانیان مساجد تلاش کنند در فرصت ۲۰ دقیقه‌ای که برای نمازجماعت در نظر گرفته شده، با تاسی به آیات قرآن، موارد مهم جامعه امروز را برای مردم مطرح کنند.

امام جمعه یزد با اشاره به انتخابات ۲۸ خردادماه امسال تصریح کرد: مرحله ثبت نام داوطلبان ریاست جمهوری در ماه رمضان آغاز می شود و لازم است به مردم توصیه های لازم در این زمینه شود و داوطلبان و نمایندگان آنها در این ماه به شکل ویژه حرمت افراد و حرمت روزه خود را نگه دارند و وارد قضاوت‌های نادرست نشوند.

وی با بیان اینکه در فضای مجازی نیز در این ایام به طور قطع فعالیت‌هایی انجام می شود، تصریح کرد: باید به مردم توصیه شود که بر مبنای مطالب منتشر شده در فضای مجازی، افراد را قضاوت نکنند و دوست و دشمن را بشناسند و

مردم باید به نحوی راهنمایی شوند تا به سمت قضاوت‌های نادرست نروند و بتوانند فعالیت‌ها و اهداف دشمن را تشخیص دهند.

امام جمعه یزد تصریح کرد: عده‌ای نیز در تلاش هستند که با شایعه پراکنی و ایجاد شبهه، هیمنه رهبری را بشکنند، مردم متوجه هستند و تشخیص می دهند که این اقدام دشمن است اما روحانیان و مبلغان در این ایام، آگاهی بیشتری به مردم بدهند.

ناصری یزی گفت: این فرهنگ باید در جامعه ما نهادینه شود که هرچه می‌شنویم و هر چه که می‌خواهیم مطرح کنیم، ابتدا روی آن فکر کنیم زیرا مومن اول فکر می‌کند بعد به زبان می‌آورد و وقتی یقین کرد، آنگاه قبول می‌کند اما منافقان خلاف این نکته عمل و با حرف‌های نسنجیده و بی‌اساس فتنه‌گری می‌کنند.

لزوم آگاهی بخشی به مردم در مورد برجام و تحریم

امام جمعه یزد گفت: حرکت ما باید بر اساس رضای خدا و منفعت کشور باشد و نباید رضایت دیگران را در زمینه‌های مختلف در نظر گرفت ،زیرا دشمنان هرگز از ما راضی نخواهند شد و بدانیم که دشمن هرگز برای راحتی و رفاه ما حرکتی نمی‌کند.

ناصری یزدی با اشاره به اینکه مسایلی نیز در فضای مجازی در مورد برجام مطرح می شود تصریح کرد: آمریکا به تعهدات خود عمل نکرد و باید مراقب این موضوع بود تا دشمن ما را دور نزند و فریب اقدامات موذیانه آنها را نخوریم زیرا آنها هرگز حاضر نمی‌شوند که ما را راحت بگذارند.

وی با اشاره به مظاهر فساد که عده‌ای در صدد ترویج آن در جامعه هستند، افزود: مردم به ویژه بانوان باید نسبت به این موارد آگاه شوند و اجازه ندهند کسی وقار و متانت آنها را با اجرای طرح‌های نادرست زیر سووال ببرد.

امام جمعه یزد با اشاره به اهمیت رشد جمعیت در کشور اظهار کرد: جمعیت ما که یک جمعیت اهل بیتی و ولایی است در حال پیر شدن است و این امر سبب می‌شود تا چند سال آینده، افراد و گروه‌های مختلف بر ما مسلط شوند و مردم باید نسبت به این موضوع آگاه شوند.

خیران، مجلس و دولت به مقوله ازدواج به‌هنگام ورود کنند

ناصری ادامه داد: یکی از اقداماتی که باید در این زمینه انجام شود، ازدواج به موقع است و این موضوع می‌تواند از فاجعه پیر شدن جمعیت در کشور جلوگیری کند و لازم است با توجه به شرایط فعلی، خیران وارد عمل شوند.

وی تصریح کرد: در این زمینه باید به دولت و مجلس نیز تذکر داده شود تا برای این موضوع چاره اندیشی کنند زیرا غربی‌ها که خود شعار فرزند کمتر، زندگی بهتر را در کشور ما باب کردند، اکنون برای افزایش جمعیت خود سرمایه گذاری و به زوج‌ها برای این موضوع پول پرداخت می‌کنند و به آنها خدمات ویژه ارایه می‌دهند.

همچنین حجت الاسلام سید محمدناصر حیدری معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی یزد با اشاره به اینکه امسال محور تمامی فعالیت‌های ماه رمضان، قرآن است افزود: بر اساس مصوبه ستاد ملی پیشگیری از کرونا، نماز جماعت در تمام مناطق نارنجی و قرمز تعطیل است اما با پیگیری های انجام شده در استان و پیشنهاد موثر برای پیشگیری از کرونا، نماز جماعت در مساجد یزد برگزار می شود.

وی گفت: مدت نماز جماعت ۲۰ دقیقه، در فضای باز مساجد و با جمعیت کم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در نظر گرفته شد و از این فرصت کوتاه هم مردم و هم مبلغان و ائمه جماعات باید به خوبی در ماه رمضان استفاده و ضمن کسب فیض از ماه بهار قرآن، مسایل روز جامعه را مطرح کنند.

استان یزد حدود سه هزار مسجد و ۲ هزار و ۵۰۰ روحانی دارد و حدود پنج هزار طلبه نیز در ۴۰ حوزه علمیه و مدارس دینی نیز در حال تحصیل هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان