انجام غربالگری شنوایی بیش از 11 هزار نوزاد قزوینی در سال 99


انجام غربالگری شنوایی بیش از 11 هزار نوزاد قزوینی در سال 99

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: 11 هزار و 117 نوزاد در این استان قزوین سال گذشته غربالگری شنوایی شده‌اند و خوشبختانه با اجرای این طرح بسیار از مشکلات در حوزه شنوایی برطرف شده و این امر یکی از اقدامات خوب سازمان بهزیستی در جهت جلوگیری از معلولیت محسوب می‌شود.

علیرضا وارثی بیان کرد: اداره کل بهزیستی استان قزوین بر اساس سیاست‌ها و برنامه‌های ابلاغی سازمان بهزیستی اقدامات زیادی را در زمینه پیشگیری از معلولیت انجام می‌دهد.

وی افزود: غربالگری شنوایی نوزادان و شیرخواران، طرح پیشگیری از تنبلی چشم و مشاوره ژنتیک سه طرحی است که این اداره کل برای جلوگیری از معلولیت در استان قزوین انجام می‌دهد و تا به امروز نتایج بسیار خوبی را هم به همراه داشته است.

بنابر اعلام روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان قزوین، این مسئول گفت: یکی از این برنامه‌ها غربالگری شنوایی نوزدان و شیرخواران است که از سال ۱۳۸۶ در تمامی بیمارستان‌هایی که در آن‌ها نوزدان متولد می‌شوند، اجرا می‌شود.

وی افزود: براساس این برنامه نوزادان پس از تولد و قبل از ترخیص، توسط سنجشگران تحت نظارت بهزیستی مستقر در بیمارستان‌ها و بخش نوزادان سنجش می‌شوند و در صورت مشکوک شناخته شدن به مراکز تخصصی شنوایی سنجی ارجاع شده و در آنجا پس از انجام آزمایشات تشخیصی تحت درمان قرارگرفته و در نهایت در صورت نیاز به پزشکان متخصص ارجاع می‌شوند.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین با بیان این که ۱۱ هزار و ۱۱۷ نوزاد در این استان قزوین سال گذشته غربالگری شنوایی شده‌اند، اظهار کرد: خوشبختانه با اجرای این طرح بسیار از مشکلات در حوزه شنوایی برطرف شده و این امر یکی از اقدامات خوب سازمان بهزیستی در جهت جلوگیری از معلولیت محسوب می‌شود.

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ قلعه "امیر مفخم بختیاری"